סופית: עוצמה יהודית ויחד ירוצו בשתי רשימות שונות

לאחר ניסיונות להגיע להסכמים באשר לריצה משותפת, הודיעו במפלגת עוצמה יהודית כי דרישות יחד לא מקובלות עליהם והם ירוצו ברשימה משותפת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/15 22:58 ז בשבט התשעה

סופית: עוצמה יהודית ויחד ירוצו בשתי רשימות שונות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מפלגת עוצמה יהודית ומפלגת יחד לא ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות, כך הודיעו בעוצמה יהודית באופן רשמי הערב לאחר שהמשא ומתן פוצץ בעקבות דרישה באשר לעליה להר הבית.

אחרי שבעוצמה יהודית הסכימו לדרישת הרב מזוז להחליף את ד"ר בן ארי בברוך מרזל, הגיע תנאי נוסף הדורש שבן ארי, ומרזל יחתמו על דרישה לא לעלות לצמיתות להר הבית לא לפעול בנושא הר הבית ולהצטרף בכל תנאי לקואליציה של בנימין נתניהו על מנת "לקבל תקציבים למוסדות" כהגדרתם בידי אנשי עוצמה יהודית.

אנשי עוצמה התנגדו לדרישות אך נאמר להם כי מדובר בתנאי חד משמעי של שטבון והגר, לפיכך פנו אל הרב דב ליאור וביקשו לשאול את דעתו.

לדברי אנשי עוצמה יהודית, הרב ליאור הורה לבן ארי ומרזל שלא להיכנע לדרישות, ולהגיש מחר רשימה של עוצמה יהודית לכנסת: "אסור לכם להתפשר בענייני ארץ ישראל והר הבית", אמר הרב ליאור, "אפשר בהחלט לשים דגשים כאלה ואחרים אך תנאי הקובע שאסור לעלות לצמיתות להר או לקבל כסף למסדות ולתמוך בביבי בכל מחיר". משמעות ההחלטה היא שעל כמות קטנה מאוד של קולות ירוצו שתי מפלגות אשר רוב הסקרים אינם מנבאים להם מעבר את אחוז החסימה, ויתכן מאוד כי מדובר יהיה באובדן של כשישה מנדטים במצטבר לימין.

עם זאת יש לציין כי בסקר שפורסם הערב ברדיו קול ברמה, עברה מפלגתו של אלי ישי 'יחד' את אחוז החסימה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן