סוף טוב: גם זוגות מעורבים יקבלו הנחה ברכישת דירה

לפני 8 חודשים פרסמנו ב'כיפה' את סיפורם של זוג שהתחתן: הוא ממוצא אתיופי, היא נולדה בישראל והתברר להם שמגיעה להם הנחה ברכישת דירה רק אם שניהם אתיופים. ח"כ אברהם נגוסה הבטיח לטפל והיום הם בישרו: תהיה הנחה גם לזוגות מעורבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/16 18:30 כב בכסלו התשעז

סוף טוב: גם זוגות מעורבים יקבלו הנחה ברכישת דירה
פייסבוק, צילום: פייסבוק

גטנט אסנקאו, תושב תקוע, הוא בחור ישראלי ממוצא אתיופי, שעלה לארץ בשנת 2002. לפי מסמך שפרסם משרד הבינוי והשיכון, גטנט זכאי כבן הקהילה לקבל הנחה ברכישת דירה.

אחר שהתחתן עם עמיטל שאיננה אתיופית, הסתבר לשניים כי הוא אינו זכאי לקבל את ההנחה, מכיוון והתחתן עם בחורה שנולדה בישראל, ולא קשורה לקהילה האתיופית.

בשיחה עם אתר כיפה אמר אסנקאו כי לפי התקנון כל בן הקהילה זכאי לקבל הנחה, כל עוד הוא נחשב כעולה חדש. ההגדרה של עולה חדש נמצאת בתוקף של עד 15 שנה ממועד העלייה, כלומר נותרה לו עוד שנה לממש את זכותו - עד שנת 2017.

"שלחנו מכתב למשרד הבינוי והשיכון והם אמרו לנו שמשרד הקליטה יטפל בזה. לבסוף התקבלה תשובה שלילית ממשרד הקליטה שאמרה כי אנחנו לא זכאים בגלל שאני לא נשוי למישהי מהעדה האתיופית".

אסנקאו אמר כי זוהי אפלייה: "לדעתי, אם אתה מתחתן עם ישראלית כאילו נגמרות לך הזכויות. זה כאילו אינני עולה חדש למרות שאני עדיין מוגדר כך לפי החוק. זה מנוגד לתקנון מכיוון ששם רשום שאם אחד מבני הזוג יליד אתיופיה, הזוג זכאי לקבל את ההנחה. אנחנו מבקשים לקבל את הזכאות כמו כולם. לא ביקשתי שגם אישתי תקבל את זה, אני רק רוצה את החלק שלי שמגיע לי".

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה מסר אז בתגובה ל'כיפה': "אינני מכיר את המקרה הפרטי אך אני אפגש עם גטנט על מנת ללמוד את הנושא. לעולה חדש מאתיופיה יש זכויות של עולה חדש במשך 15 שנה. על כן יהיה עלינו לפעול מול משרדי הממשלה לבדוק מדוע זה לא ככה במקרה של גטנט. יש לעודד אינטגרציה ושילוב של יוצאי אתיופיה ולא למנוע אותה".

היום, אחרי 8 חודשים פרסמו השניים פוסט תודה לח"כ נגוסה שהודיע כי "היום תיקנו את העוול בתוכנית של שר השיכון יואב גלנט, לה הייתי שותף, במסגרת ועדת השרים לקידום שילובם המיטבי של יוצאי אתיופיה בראשות ראש הממשלה". התוכנית מציעה משכנתאות בתנאים טובים ל200 זוגות יוצאי אתיופיה במשך ארבע שנים (כלומר 800 משפחות תוך 4 שנים) ללא הגבלת גיל וללא הגבלות המבוססות על מוצא בן או בת הזוג".

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן