סגן השר בן דהן: "יעלון אמר לי בפגישה הראשונה 'כפו אותך עלי'"

במשך שנה שימש הרב אלי בן דהן כסגנו של שר הביטחון בוגי יעלון. כעת הוא חושף שכבר בפגישה הראשונה יעלון הבהיר לו כי יהיה מיותר במשרד. נכון לעכשיו, בן דהן עדיין לא קיבל את הסמכויות שסוכמו

חדשות כיפה משה מאירסדורף 06/06/16 10:28 כט באייר התשעו

סגן השר בן דהן: "יעלון אמר לי בפגישה הראשונה 'כפו אותך עלי'"

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בראיון לערוץ הכנסת סיפר כי כבר בפגישה העבודה הראשונה בינו לבין השר יעלון הבהיר לו שר הביטחון כי אין לו צורך בסגן ושבן דהן נכפה עליו מכוח ההסכמים הקואליציוניים. בן דהן סיפר זאת בראיון לערוץ הכנסת והדגיש כי פגישת העבודה עם ליברמן הייתה שונה ולכן הוא מאמין שגם סגנון העבודה המשותף בין השניים יהיה שונה.

כשנשאל בן דהן על ידי המראיינת האם סוכמו סמכויותיו עם השר ליברמן השיב בן דהן כי ביקש ממנו לעסוק בנושאים מסוימים והשר יודיע לו מה עמדתו בעניין וייצא על כך פרסום.

[embed]

]

נושא סמכויותיו של סגן שר הביטחון בן דהן, צריך להזכיר עוגנו בהסכמים הקואליציוניים עם תחילת הקדנציה כשהסמכות העיקרית שבהן הייתה אחריות על המנהל האזרחי ומתוקף כך עמדת השפעה משמעותית על כל נושא הבנייה והאכיפה ביהודה ושומרון. מלבד מחאה רפה לא נרשם זעזוע בקואליציה ובן דהן נותר ללא סמכות זאת למרות הסיכומים המפורשים.

אי אפשר לדעת מה יעלה בגורל ההסכמים הללו עם השר החדש אביגדור ליברמן, אך לפי נוסח תשובתו של הרב בן דהן ניתן לשער כי זה לא הועמד כתנאי ברור להמשך העבודה המשותפת והוא יהיה נתון שוב לחסדיו של השר שמעליו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן