סגן השר אלי בן דהן: "לאף אחד אין מונופול על הדת"

בכנס "מעצימים את הפריפריה" אמר הרב אלי בן דהן כי "מטרתנו להפוך את שירותי הדת הניתנים על ידי המועצות הדתיות לגופים שיודעים לקבל כל אזרח בחיוך ובסבר פנים יפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/13 20:53 יב בתשרי התשעד

סגן השר אלי בן דהן: "לאף אחד אין מונופול על הדת"

כ-350 משתתפים לקחו אמש (א‘) חלק בכנס בנושא "מעצימים את הפריפריה", שקיימה סיעת הבית היהודי בנהריה בראשות קובי ויצמן שהתקיים במעמד סגן שר הדתות - ח“כ הרב אלי בן דהן, ראש הרשימה קובי ויצמן ויו"ר מטה הסניף מרדכי ועקנין.

בכנס שנערך בהנחיית דר' דוד שטראוס, מתמודד ברשימה ולשעבר מנהל ביה"ס "אבן שהם" במשך שלושה עשורים, אמור היה להשתתף שר הכלכלה, נפתלי בנט, שנבצר ממנו להגיע ברגע האחרון בשל קבינט מדיני בטחוני.

במהלך הערב התייחס סגן השר בן דהן לפרוייקט זהות יהודית שמוקם בימים אלו וציין בדבריו כי "אין לאף אחד מונופול על "ההווי היהודי". היהדות שייכת לכולנו ויש להנגיש אותה בדרכי נועם לכל הקבוצות באוכלוסייה- חילוניים, ולמסורתיים ולדתיים. אנו נקיים תכניות ערכיות ומשמעותיות להווי יהודי לכל ילד וילדה ללא הבדל כי המסורת שייכת לכולנו ללא יוצא מהכלל".

”מטרתנו להפוך את שירותי הדת הניתנים על ידי המועצות הדתיות לגופים מקצועיים ללא בירוקרטיה שיודעים לקבל כל אזרח בחיוך ובסבר פנים יפות“, אמר הרב בן דהן. בנוסף, הסביר סגן השר על הקמתה של 'מנהלת זהות היהודית' שיוצאת לדרך בימים אלו ושתקיים פעילויות חווייתיות לנוער וצעירים בכל רחבי הארץ.

כאמור, במהלך הערב הוצגה בפני קהל האורחים רשימת המועמדים המלאה של הסיעה למועצת העיר וראש הרשימה קובי ויצמן הציג את תחומי הפעילות העיקריים שאותם מבקשת להוביל הסיעה. התכנית המפורטת והמעשית שהציג ויצמן כללה שלושת אבני דרך עיקריים- הראשונה עסקה בנושא חינוך לערכים, מצוינות והישגים על פי תפישה כי לא מוותרים על אף תלמיד במערכת החינוך העירונית.

בנוסף, הציג ויצמן תכנית להעצמת בני נוער וצעירים במסגרתה הדגיש את החשיבות שבחיזוק המסגרות הבלתי פורמליות, בנוסף לכוונת הסיעה להקים תכנית להעצמת מנהיגות נוער בעיר שבמסגרתה בני נוער המכירים את הצרכים "בגובה העיניים", יקחו חלק פעיל בתחומי פעילות ותרבות לבני נוער.

אבן הדרך השנייה עסקה בתעסוקה-תכנית משותפת עם משרד הכלכלה להכשרות מקצועיות, השקעה באזורי התעשייה ועידוד מפעלים ומשקיעים ויצירת מקומות תעסוקה נוספים בעיר. הנושא השלישי שאותו הדגיש ויצמן ושבו עסקה הסיעה גם במהלך כנס "דיור בפריפריה" שקיימה בשבוע שעבר במעמד שר השיכון, אורי אריאל, עסק בבניית מבני ציבור ובעזרה בקידום נושאי תמ"א 38 בעיר, בהכשרת קרקעות והגדלת היצע הדיור בעיר, זאת כאמור בהמשך לדברי השר אריאל שהבטיח לפעול לקידום תחומים אלו.