נתניהו הבטיח לנוני מוזס שאם יכתוש אותו לפני הבחירות יטפל בו

פרטים נוספים מתוך השיחות המוקלטות פורסמו הערב: נתניהו הבטיח למוזס שאחרי הבחירות יקדם את חוק ישראל היום. מוזס מצידו הציע לקלוט עיתונאים שנתניהו חפץ בהם ואמר שהיה שמח להיפטר מיגאל סרנה שתקף את ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/17 19:46 יג בטבת התשעז

נתניהו הבטיח לנוני מוזס שאם יכתוש אותו לפני הבחירות יטפל בו
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

עיתונאי הארץ, גידי וייץ מפרסם הערב פרטים נוספים מתוך ההקלטות שבידי המשטרה שהביאו לחקירה את ראש ממשלה, בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. השיחות בין השניים התקיימו בשלהי 2014 בצל הבחירות, ובצל חוק ישראל היום שהוגש על ידי ח"כ איתן כבל, חוק שעל פי כל ההערכות הוא שזעזע את ממשלת נתניהו השלישית.

השניים, שהיו אויבים ותקפו אחד את השני ניהלו מספר שיחות שהוקלטו ובהם ניהלו מו"מ להפסקת אש ושיתוף פעולה. מוזס, שעיתון ישראל היום כרסם ברווחיו, הסביר לנתניהו את ההתקפות עליו מצד כלי התקשורת שברשותו בכך שהוא לא יכול לשבת בשקט כאשר ראש הממשלה מבקש להשמיד מפעל חיים משפחתי. בהזדמנות אחרת הזכיר מוזס פרסום שלילי על מתחרה פוליטי של ראש הממשלה, כנראה כעדות לשירותים שהוא יוכל להעניק לו עם כריתת ההסכם ביניהם. נתניהו מצדו, כך על פי הארץ, "הודיע למוזס כי אם ידיעות אחרונות יכתוש אותו במערכת הבחירות, הוא יטפל בו. השיחה הוקלטה. נתניהו הקפיד להוסיף שאת כל פעולות התגמול הוא יארגן במסגרת החוק".

וייץ כותב בהארץ גם את חלקו של נתניהו בעסקה: "נתניהו ביקש להשיג את התמיכה של קבוצת התקשורת בראשה עומד מוזס באמצעות היענות למשאלתו של המו"ל והעורך האחראי: העברת החוק של כבל, שיאלץ את ישראל היום להימכר בתשלום. אלא שהבחירות נקבעו וחקיקה בזמן פגרת בחירות היא פרוצדורה מסובכת ומוגבלת. ביום ראשון גבתה המשטרה את עדותו של שר התיירות יריב לוין, ששימש כיו"ר ועדת הכנסת ב-2014 . יחד עם חבר הכנסת דאז זאב אלקין, נחשבו השניים לאנשי אמונו של נתניהו, שטיפלו בין השאר בהליכי החקיקה. ההערכה היא כי לוין זומן למשטרה כדי לבדוק אם נתניהו פנה אליו בקשר להבטחה שנתן למוזס".

הבחירות עצרו את השיחות בין השניים: "על פי מקורבים לצדדים", כותב וייץ "נתניהו שב למוזס והודיע לו כי אין באפשרותו להשלים את העסקה בזמן הבחירות. הוא התחייב שהצעד הדרמטי יתרחש לאחר שייבחר לכהונה רביעית כראש ממשלה. הוא ציפה ודאי שמוזס יממש את כל הטוב שהבטיח לו: סיקור חיובי ואוהד בכלי התקשורת שברשותו בזמן מערכת הבחירות. אלא שמוזס לא האמין לנתניהו".

סוגיה נוספת שעלתה בין השניים הייתה עיתונאי ידיעות אחרונות, יגאל סרנה שהרבה ללתקוף את ראש הממשלה ורעייתו. וייץ מגלה כי מוזס טען שהיה שמח להיפטר ממנו אך ההביר כי מדובר בעניין מורכב. לפני כמה חודשים הגישו בני הזוג נתניהו תביעת דיבה על סך 280 אלף שקל, לאחר שסרנה רמז בפוסט פייסבוק כי נתניהו נזרק בצעקות בשעת לילה מאוחרת ממכוניתו אל כביש 1, משום שרעייתו לא רצתה שיישאר ברכב.