נשיא המדינה: "הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו"

אישי ציבור רבים מספידים את הרב שאר ישוב הכהן שנפטר אמש, ומספרים על היכרותם עם הרב. נשיא המדינה: "איש דעה ושיחה". יונה יהב: "איבדתי רע. היה מנופה של העיר חיפה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/16 09:45 ג באלול התשעו

נשיא המדינה: "הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו"
Kobi Gideon / FLASH90., צילום: Kobi Gideon / FLASH90.

הרב שאר ישוב הכהן, נפטר אמש בגיל 89. חייו שזורים עם חיי המדינה ובמשך שנים ארוכות נשא הרב בשורה ארוכה של תפקידים ציבוריים. הוא לחם ושירת במסגרת הצבא, כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים והיה רבה הראשי של חיפה במשך כמעט ארבעה עשורים. הנה מספר דברי הספד שכתבו אישי ציבור שונים.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין ספד לרב ואמר: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה, איש ספרא וסייפא, לוחם באצ״ל, מגיבורי ירושלים שנפצע בקרבות על ירושלים ואף נפל בשבי הירדני. הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו, איש דעה ושיחה, תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה ׳איש על העדה׳ בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סיפר כי על העבודה לצידו של הרב: "אנו נפרדים מגדול רבניה של חיפה, אשר כיהן כרבה הראשי מעל 30 שנים. הרב שאר ישוב הכהן היה חלק מנופה של העיר, מאקלימה הייחודי וידע להפוך את הדת לגשר בין כל חלקי האוכלוסיה, יהודים ושאינם יהודים, כאחד. לא בכדי האפיפיור נפגש איתו לעיתים קרובות. איבדתי היום רע אשר חיתן אותי עם רעייתי ואת בני ואשר עבדנו זה לצד זה בעיריית י-ם, הרב כסגנו של רה״ע ז״ל טדי קולק ואני כראש לשכתו. הרב היה מלומד גדול בנבכי התורה וידע להקנות לאחרים את נועם הליכותיו. העיר חיפה ידעה להוקירו והוא ידע להוקיר את העיר ואת מה שהיא מסמלת".

(צילום: שאול מנסבך)

הרב אלישע וישלצקי, המלווה הרוחני של גרעיני 'קרן קהילות' ברחבי הארץ: "בחיבור נשמותיהם של מרן הראי"ה קוק והרב הגאון הרב שאר ישוב כהן זכר צדיקים לברכה היום ג' באלול. אין עדות יותר נאמנה על שליחותו של הרב שאר ישוב כהן זצ"ל. בנו של הנזיר שאך לפני שבוע היום יום פקודתו. תורתה של הממלכתיות היה בשרש הנשמה של רבה של חיפה. זאת היתה גדלות בתורת "בתוך עמי אנכי יושבת" ולכן טבעי הדבר שכל הגרעינים התורנים משתתפים בצער המשפחה ובכאב על שר וגדול כזה שנפל בישראל".

הרב יובל שרלו אמר כי הרב שאר ישוב הכהן היה "דמות מופלאה, של רב עיר שפניו לכולם, ששילב בין הנהגה ציבורית, מוסדות תורניים, ותפיסה ציונית. חסרות דמויות כאלה".

הלוויתו של הרב שאר-ישוב כהן תחל ברחבת עירית חיפה בשעה 10:00. ההלוויה תגיע לישיבת "מרכז הרב" בירושלים בשעה 14:00, ומשם תצא לחלקת הנביאים במרומי הר הזיתים באוטובוסים שיעמדו במקום. השבעה בבית הרב ברחוב חורב 26, חיפה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן