נשות הכותל במאבק חדש: הנחת תפילין בעזרת הנשים

ממשלת ישראל החליטה על מתווה חדש שיעניק רחבה חדשה לנשות הכותל, אך בארגון לא ממתינים וקוראים לנשים להניח תפילין בעזרת הנשים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/02/16 15:16 כד בשבט התשעו

נשות הכותל במאבק חדש: הנחת תפילין בעזרת הנשים
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

בדף הפייסבוק של ''נשות הכותל'', נקראות נשים ונערות להגיע ביום ראשון הקרוב לעזרת הנשים בכותל המערבי כדי ללמוד כיצד להניח תפילין. למרות המתווה החדש, שאמור לאפשר להן לקיים את טקסיהן ברחבה אחרת מחוץ לעזרת הנשים מתעקשות נשות הכותל להמשיך עם הפרובוקציות.

"רוצה ללמוד איך להניח תפילין?", כך נכתב בהודעה ההודעה, "נשים בכל הגילאים מוזמנות ללימוד מעשי של הנחת תפילין שתתקיים בעזרת הנשים בכותל המערבי". עוד הוסיפו כי הארגון גאה להיות חלק מפרויקט בינלאומי שיקדיש את השנה לעודד הנחת תפילין בכל העולם "גם בקרב נשים במטרה להעמיק את חווית התפילה וכסמל מרכזי במסורת היהודית".

כזכור, בתחילת השבוע אישרה הממשלה הקצאת רחבה מיוחדת עבור תפילות מעורבות לגברים ולנשים בכותל. הרחבה אמורה להיות בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים.

על פי הצעת ההחלטה שאושרה יתקיימו באזור זה תפילות מעורבות של גברים ונשים ללא מחיצה. הסמכויות על החלק הזה בכותל יילקחו מרב הכותל ומהרבנות הראשית ויועברו לידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה. ההצעה אושרה למרות התנגדותם של הסיעות החרדיות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן