נציגינו בחידון התנ"ך העולמי: אלחנן בלוך ואבשלום אדלר מירוחם

שני נציגי החינוך הדתי לחידון שייערך ביום העצמאות הם שני חברים מישיבת "בלבב שלם" מירוחם. "ניצחנו את הסטטיסטיקה, נלמד ביחד עד לחידון העולמי", הם מספרים

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/12 20:21 ד בניסן התשעב

נציגינו בחידון התנ"ך העולמי: אלחנן בלוך ואבשלום אדלר מירוחם
יחצ, צילום: יחצ

שני נציגי ישראל מהחינוך הדתי שישתתפו בחידון התנ"ך העולמי הם אלחנן בלוך ואבשלום אדלר, שני חברים מישיבת "בלבב שלם" של רשת אמי"ת בירוחם - כך נקבע היום (ג') בגמר חידון התנ"ך הארצי לנוער, אליו הגיעו השניים למקומות הראשונים.

בחידון שנערך היום התמודדו 12 בני נוער, שישה מהחינוך הממלכתי דתי ושישה נוספים מהחינוך הממלכתי. ארבעת הזוכים, חתן החידון וסגניו מכל זרם חינוכי, ייצגו את ישראל בחידון התנ"ך העולמי.

בשני השלבים הקודמים בדרך אל התואר הנכסף, זכה במקום הראשון חתן התנ"ך של מחוז הדרום, אלחנן בלוך, תלמיד כיתה י"א, כשמעט אחריו הגיע חברו לישיבה, אבשלום אדלר מכיתה י"ב. היום, בחידון הארצי, החליפו השניים מקום ואבשלום הוא שזכה בתואר חתן התנ"ך הארצי בחינוך הדתי, כשמיד אחריו במקום השני אלחנן.

ראש ישיבת "בלבב שלם", הרב יאיר יעקובי, ציין כי בישיבה מקווים להצלחת שני התלמידים ומקווים כי הם יביאו את מלא הנקודות בחידון העולמי. אבשלום אדלר מספר כי למד לחידון בשלוש השנים האחרונות. "מדי יום למדתי עשרים או שלושים פרקים ובחודשים האחרונים, כשאני נמצא כבר בתקופת הבגרויות ופטור ממבחנים, אני לומד כל היום עד אחת או שתיים בלילה", מתאר אדלר.

(צילום: יהודה עיטם )

אדלר ציין כי הוא ואלחנן לומדים יחד בבית המדרש בישיבה, כשהם מאתגרים זה את זה. האהבה לתנ"ך אצל אבשלום באה מהבית. "ההורים שלי לומדים תנ"ך בכל יום והם הטמיעו בנו אהבה לתנ"ך", הוא מספר. חברו אלחנן סיפר כי הופתע מהעלייה המשותפת לחידון העולמי. "ניצחנו את הסטטיסטיקה. לא חשבתי ששנינו נצליח לעלות אבל החידון זרם והצלחנו, נמשיך ללמוד גם לבד וגם ביחד", הוא אומר.