נפטר התכשיטן הירושלמי, זכריה מלצר

זכריה מלצר מי שנטל חלק במשך 70 שנה באלפי חתונות, בזכות טבעות הנישואין שמכר לחתנים, הלך אתמול בערב לעולמו. לקוח לשעבר: "אדם מצחיק, יקר, הגון וישר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/16 09:17 כז בחשון התשעז

נפטר התכשיטן הירושלמי, זכריה מלצר
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

התכשיטן הירושלמי המוכר, זכריה מלצר, נפטר אמש באופן פתאומי והוא בן 86. מלצר עבד בחנותו גם ביומו האחרון, אך נפטר מדום לב אתמול בערב בביתו.

מלצר נולד בליטא ובגיל צעיר עלה והתגורר בירושלים. בגיל 16 החל לנהל את חנות התכשיטים 'זכריה מלצר' שבבעלותו. במשך 70 שנה מכר אלפי טבעות נישואין ותכשיטים נוספים. אחד הגולשים הגיב בדף הפייסבוק של מלצר, על פטירתו של התכשיטן הירושלמי וכתבכי מדובר ב-"אבידה גדולה ואדם יקר ....כמה עזר לי לבחור טבעת לטובת הנישואים..לעצב לסדר שהכל יהיה לטעמה של הנבחרת. בכמה רוגע וכמה נחת ....אדם מצחיק, יקר, הגון וישר...אין עוד אנשים כאלה....אישתי ואני כואבים ועצובים".

הסופר והמחנך הרב חיים ולדר, אחיינו של המנוח, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי מלצר היה "אדם מאיר פנים, אציל ומיוחד במינו. איש חסד עצום בסתר, ירושלמי בכל רמ"ח אבריו. הוא היה דוגמא וסמל, בלי משחקי כבוד, שנתן תמיד מעצמו". מעבר להיותו תכשיטן מצליח, מלצר גם ידע להקדיש זמן לבני משפחתו ואף שיחק מידי פעם שיחק שחמט עם ניניו בחנותו וכל זאת תוך כדי כניסם ויציאתם של לקוחותיו הרבים.

הלוויתו תצא היום, בשעה 11:30 בהר המנוחות, מבית ההספדים קהילת ירושלים

[embed]https://www.facebook.com/zechariya.meltzer/videos/523521027847965/[/embed]