"נערה שכולה אכפתיות ונתינה מול שני מרצחים זה פער לא נתפס"

הרב דוד לאו נשא דברי הספד במסע ההלוויה של שלומית קריגמן הי"ד שנערך בהר המנוחות בירושלים שם נקברה ליד דפנה מאיר שנרצחה בפיגוע בעתניאל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/01/16 14:44 טז בשבט התשעו

"נערה שכולה אכפתיות ונתינה מול שני מרצחים זה פער לא נתפס"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"שלומית הייתה נערה שכל רצונה היה איך להיטיב עם הזולת, שכל כולה אכפתיות ונתינה לזולת ומצד שני עומדים מולה שני מרצחים שכל רצונם לדקור ולרצוח ועוד לפזר מטענים בדרך. זה פשוט פער לא נתפס, זה עולם אחר ביניינו לבינם", אמר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו בדברי ההספד במסע הלוייתה של שלומית קריגמן הי"ד שנרצחה בפיגוע בבית חורון.

הרב התייחס גם לבני משפחתה של שלומית ושיבח אותם, "בשבת שעברה קראנו בפרשת השבוע על קריאת ים-סוף ולמדנו שהכוח של עם ישראל זו מסירות הנפש. זו מסירות הנפש של אותם הנחשונים שהלכו אל תוך המים וכאן אנו רואים את משפחתה של שלומית שזו משפחה שכל כולה מסירות נפש לעם ישראל, ההורים שיושבים בשדמות מחולה ודואגים ליישוב ולצרכי הדת ביישוב והסבא והסבתא שמתגוררים בבית חורון, במעבר הדרך העולה לירושלים, וכמותם עם ישראל שמתיישב וקובע כעבודה שאנו יושבים במדינתנו, יושבים בארצנו, יושבים בביתנו וממשיכים לחלום על השלום ועל הרצון להיטיב לזולת ואנחנו עומדים כאן היום, לצערנו שוב שוב ושוב בתקופה האחרונה ומבקשים לחזור ולהדגיש שעם ישראל חי", אמר הרב לאו.

"עם ישראל עומד כאן ומכריז שעם כל הכאב הגדול של לקיחתה ורציחתה של שלומית וכל אלו שנרצחו בחודשים האחרונים - אנחנו כאן ואנחנו נמשיך להיות כאן ונבקש מבורא עולם שייתן למשפחה כח ויכולת נחמה על הכאב הגדול ונבקש מבורא עולם: "שים שלום טובה וברכה חיים חן וחסד ורחמים עלינו ועל כל ישראל עמך" שיידעו אויבינו ושונאינו שאנחנו כאן בביתנו לנצח ואנו מבקשים ומתפללים שאכן יבולע המוות לנצח ולא נדע עוד צער", סיים הרב.

כזכור, נרצחה אמש שלומית קריגמן בידי שני מחבלים ביישוב בית חורון ליד המכולת. המחבלים שנכנסו ליישוב דקרו אשה נוספת ופצעו אותה קל. לאחר מכן הם חוסלו בידי המאבטח של היישוב כשהם מותירים במקום שני מטענים מאולתרים. קריגמן מובאת למנוחות ותקבר ליד דפנה מאיר הי"ד שנרצחה בשבוע שעבר בעתניאל ליד ילדיה.