נעצרו קטינים שחילקו עלונים הקוראים לסירוב פקודת פינוי עמונה

משטרת ישראל עצרה 2 קטינים "בחשד להסתה" לאחר שחילקו עלונים הקוראים לחיילים ושוטרים שלא לציית לפקודת פינוי. חוננו: "פידל קסטרו מת. מותר לאזרחים להביע דעה גם היא נוגדת את תפיסת המשטרה ובג"ץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/16 14:30 ד בכסלו התשעז

נעצרו קטינים שחילקו עלונים הקוראים לסירוב פקודת פינוי עמונה
בין הכוונות, צילום: בין הכוונות

2 נערים חילקו עלונים בהם נכתב כי על אנשי כוחות הביטחון להודיע לממונים עליהם כי יסרבו לקחת חלק בפינוי עמונה. זמן קצר לאחר מכן הם נעצרו ולטענת ארגון חוננו, בניגוד לחוק נמנע מהוריהם להיות נוכחים בחקירה.

בלשים בימ"ר ש"י עצרו הבוקר שני קטינים בני 14 ו- 17 בחשד שחילקו בצומת תפוח פלאיירים לשוטרי מג"ב וחיילים, בקריאה להימנע מהרס הישוב עמונה ולסרב לפקודת פינוי עשרות המשפחות מבתיהם. השניים נלקחו לחקירה בחשד להסתה ובארגון חוננו טוענים שהמעצר מהווה פגיעה חמורה בחופש הביטוי.

"יושב כאן קטין בן 14 שאיימו עליו שוטרים במכות, ומונעים ממנו נוכחות הורים בחקירה כאילו מדובר בטרוריסט", אמר עו"ד נתי רום מחוננו והוסיף כי "המשטרה חצתה את כל הגבולות. ימ"ר עוצרים קטין בן 14 שחילק פלאייר לחיילים? פידל קסטרו מת, ואנחנו לא ברוסיה. מותר לאזרחים להביע דעה גם היא נוגדת את תפיסת המשטרה ובג"ץ. יש להפסיק מיד עם סתימת הפיות".

לטענת הארגון "מאבק המשטרה במתנגדי ההרס בעמונה נמשך וחוצה גבולות נוספים". עוד אומרים בארגון כי חוקרי המשטרה מסרבים לאפשר להורי הקטינים להיות נוכחים בחקירה, וזאת בניגוד לחוק הנוער.

(צילום: דוברות המשטרה)

בפלאייר שהמשטרה טוענת כי חולק בידי הקטינים נכתב על רקע הכנות צה"ל והמשטרה לפינוי עמונה: "חייל/שוטר! מדינת ישראל החליטה להרוס ישוב בישראל. לביצוע ההרס נבחרו כוחות הביטחון שאתה חלק מהם. ההחלטה הזאת פוגעת בערכי העם היהודי שמלווים ושומרים עלינו אלפי שנים, ההחלטה הזו פוגעת ביהודים רבים, ההחלטה הזו פוגעת בך. בידך לבחור, לא לפגוע בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, בידך לבחור לא להיות שותף להרס, בידך להיות הלוחם הכי טוב במלחמה האמיתי - המלחמה על הערכים והארץ שלנו. אמור כבר עכשיו לחבריך ומפקדך שלא תהיה שותף לביצוע פקודה שכזו!".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בפעילות יזומה של המשטרה בצומת תפוח נצפו כמה צעירים מחלקים עלונים לחיילים הקוראים לא להיות שותפים לביצוע פקודה בפינוי עמונה. 2 צעירים קטינים עוכבו לחקירה בחשד להסתה לאי ציות לפי סעיף 110 לחוק העונשין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן