נעם ארנון ל'כיפה:"עתון 'הארץ´ מנסה להכשיל בנייה יהודית בחברון"

יעלון אישר לפני חצי שנה תכנון בנייה יהודית בחברון. דובר היישוב היהודי בעיר: "האישור הזה הוא בסך הכל התחלה של דרך חתחתים להגיע לבנייה. ברור שהמטרה של 'הארץ' היא לטרפד את הפרוייקט"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/08/16 13:48 יח באב התשעו

נעם ארנון ל'כיפה:"עתון 'הארץ´ מנסה להכשיל בנייה יהודית בחברון"
יחצ, צילום: יחצ

נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון מגיב לפרסום הבוקר בעיתון 'הארץ' אודות בנייה חדשה בחברון ומסביר "זה בכלל לא סיפור חדש. למה הארץ שיחרר את זה? ברור שהמטרה של פרסום הידיעה היא לטרפד את הפרוייקט. לעורר גל של התנגדויות משפטיות, פוליטיות, מדיניות, מבפנים ומחוץ" ארנון אומר כי ההיתר לתכנון ניתן על ידי משרד הביטחון לפני כחצי שנה, עוד בתקופת יעלון.

בהארץ פורסם הבוקר ששר הביטחון הוציא "הרשאה לתכנון" יחידות דיור בעיר, בשטח H2 המצוי בשליטה ישראלית. יחידות הדיור מתוכננות להיבנות על השטח שבו פועל כיום המוצב הצבאי "מתקנים" - בין שכונת בית רומנו, שנחשבת למרכזית ביישוב היהודי, לרחוב השוהדה, המהווה ציר תנועה מרכזי בחברון. הפרויקט נמצא כעת בשלבי תכנון ראשוניים, ועוד לא ברור בכמה יחידות מדובר ומהו גודל הקרקע שהן יתפסו. עם זאת, שטח המוצב כולו מוערך בכשני דונם לכל היותר.

למרות החששות ארנון לא רואה סיבה שאי אפשר יהיה לבנות במקום: "האישור הזה הוא בסך הכל התחלה של דרך חתחתים להגיע לבנייה. יש עוד המון שלבים בדרך" אומר ארנון. "מדובר באדמה יהודית ששייכת לחסידות חב"ד מלפני יותר ממאה שנה. בתקופת הכיבוש הירדני שמו שם תחנת אוטובוסים, עם השנים העבירו אותה למרכז העיר והתמקם שם מחנה צבאי ושכונת קראוונים יהודית שכבר קיימת שם. אין שום סיבה, חוקית, מדינית, ביטחונית ומשפטית לא לאפשר שם בנייה יהודית. לכן משרד הביטחון הגיע למסקנה שאפשר לתת שם הרשאת תכנון- פשוט כי אין סיבה לא לתת".

ארנון טוען כי הניסיון המכוון של "הארץ" לפגוע בבנייה עלול להצליח: "אני חושש שהממשלה תתקפל, הממשלה לא הוכיחה כושר עמידה בלחצים ואני חושש שהיא תיכנע מול הגינויים והדרישות מכל מיני מקורות מדיניים כאלה ואחרים. אני מקווה שלא, אבל יש מקום לחשוש".

הבנייה היהודית בחברון נמצאת בהקפאה כבר עשור, בעוד ערביי העיר עושים כרצונם. היישוב היהודי בחברון חי תחת תסכול מתמשך נוכח מדיניות ממשלתית מפלה. "המצב הנוכחי של זכויות היהודים בחברון הוא פשוט מצב של גזענות" אומר נעם ארנון. "הערבים בונים בקצב מטורף והיהודים סגורים בשטח של 3% מחברון, עד עכשיו הממשלה לא איפשרה ליהודים לבנות שום דבר ולא איפשרה שום התפתחות של היישוב. אדרבה, כל הזמן רק הוציאו יהודים מכל מיני בתים. זאת מדיניות גזענית. גם בתחום של רכישה הממשלה באופן מעשי סגרה כמעט את כל האפשרויות. אני מזכיר את בית המכפלה, בית רחל, בית לאה. כל הבתים שיהודים קנו".

"ממשלת ישראל הכניסה את היישוב היהודי בחברון לתוך מלכודת. האישור הזה הוא התחלה וצריכים להיות מאוד מאוד אופטימיים כדי לקוות שזה יגיע לידי ביצוע מעשי. אני מאחל לממשלה, שהפעם תגלה שיש לה עמוד שידרה ולא תיבהל מכל ההפחדות וההסטות מכל הצדדים ותעמוד על עמדתה ותאפשר בנייה ליהודים בחברון כמו היה מותר בזמן הבריטים ובזמן הטורקים, שיהיה מותר גם בימינו. אני מודה לממשלה על הצעד הזה, אפילו שהוא קטן וסימלי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן