נסגר תיק החקירה נגד בנצי ליברמן ונחום לנגנטל

אחרי שנה נסגר תיק החקירה נגד בנצי ליברמן ונחום לנגטל. במקום זה הוגשה כנגד ליברמן תובענה משמעתית בלבד. לנגטל:ידענו מראש כי זו תהיה התוצאה, ליברמן: אני מודה לבורא עולם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/11/15 19:00 יא בכסלו התשעו

נסגר תיק החקירה נגד בנצי ליברמן ונחום לנגנטל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שנה של חקירה הודיעה הפרקליטות הודיעה כי נסגר התיק נגד ראש רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, וההליך נגדו יסתיים באופן משמעתי בלבד. גם ח"כ לשעבר נחום לנגנטל נוקה מאשמה לחלוטין מחוסר ראיות.

התוצאה הסופית של החקירה הביאה לכך שהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ואגף המשמעת בנציבות שירות המדינה הגישו לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה תובענה משמעתית נגד ליברמן. בכתב התובענה נטען כי חבר הכנסת לשעבר ואיש העסקים בהווה, עו"ד נחום לנגנטל, פנה לליברמן, שהיה בעבר שותפו בעסקי נדל"ן, כדי לקדם את ענייניו וענייני מקורביו האישיים והעסקיים.

על אף שליברמן היה מצוי במצב של ניגוד עניינים, הוא נענה לבקשת חברו והתערב בסוגיה שלא היתה אמורה להגיע לשולחנו. מדובר בפרויקט ספציפי ממנו התחייב ליברמן להרחיק את עצמו לחלוטין, במסגרת הסדר ניגוד העניינים שנחתם עמו בעת שנכנס לתפקיד. הסיבה בגינה התחייב להתרחק מאותו פרויקט היא שהוא היה מעורב באותו פרויקט ממש כאיש עסקים פרטי בעבר. לנגנטל חברו היה אמור להרוויח מתוצאות ההחלטה.

בגין חשדות אלה נוהלה חקירה פלילית, שבסופה שקל היועץ המשפטי לממשלה להעמיד את ליברמן לדין פלילי בגין מעשיו. אולם לאחר שבחקירת המשטרה התברר שלאחר מעורבותו הפסולה של ליברמן בנושא - ובעקבות פנייה שנערכה אליו בנושא זה על ידי עורכי הדין של החברה המעורבת בפרויקט, דיווח ליברמן בדיעבד על מעורבות זו ליועץ המשפטי של הרשות, הוחלט להסתפק במיצוי הדין עמו במישור המשמעתי. לפיכך הוחלט שהתיק הפלילי ייסגר נוכח מיצוי האינטרס הציבורי בהליך המשמעתי.

בפרקליטות הבהירו כי מרגע פתיחת החקירה הפלילית, ליברמן מצוי בחופשה על חשבונו, חלף השעיה. במקביל, החליטה הפרקליטות לגנוז את תיק החקירה נגד החשוד השני, עו"ד לנגנטל, וזאת מחוסר ראיות.

ליברמן הגיב בשמחה על החלטת הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגדו ואמר, "בחלוף כשנה של חקירה ועינוי דין שלא לצורך הוכח היום לעין כל כי לא היה ממש בטענות נגדי. אני מודה לבורא עולם: הודו להשם כי טוב לעולם חסדו, שחפותי הוכחה ושמי הטוב נשמר שלם ונקי. גם הקובלנה המשמעתית תתברר כדבר שאין בו ממש. בימים הקרובים אחליט על המשך כהונתי ברשות מקרקעי ישראל".

נחום לנגנטל הגיב אף הוא בשמחה ואמר בשיחה עם 'כיפה': "ידענו מראש כי זו תהיה התוצאה וחבל שהיינו צריכים לעבור שנה שלמה כזאת, אף אחד לא יכול להחזיר לנו את השנה הזאת". לנגנטל הוסיף כי הוא שמח בעיקר עבור חברו ליברמן שיוכל לחזור לעבודתו אם ירצה.