נמצאו שרידי הכפר היהודי שיחין ליד ציפורי

משלחת ארכיאולוגים מהמכללה האקדמית כנרת מצאה במקום שרידי כפר יהודי ובית כנסת בלתי מוכרים ליד ציפורי. החפירות במקום יימשכו, בהנחה כי יימצאו באזור גם בתי מגורים ומתקני ייצור

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/08/13 11:13 כח באב התשעג

נמצאו שרידי הכפר היהודי שיחין ליד ציפורי

ד"ר מרדכי אביעם מהמכון לארכיאולוגיה גלילית במכללה האקדמית כנרת, סטודנטים מהמחלקה ללימודי א"י מהמכללה האקדמית כנרת ושותפים נוספים במשלחת שהגיעו מארה"ב, מצאו שרידי כפר יהודי ובית כנסת בלתי מוכרים ליד ציפורי.

משלחת ארכיאולוגית ישראלית - אמריקאית, בראשותם של ד"ר מרדכי אביעם מהמכון לארכיאולוגיה גלילית במכללה האקדמית כנרת, ד״ר ג׳יימס סטריינג׳ מאוניברסיטת סמפורד אלאבמה, ד״ר דייוויד פינס לי מהאוניברסיטה הנוצרית של קנטאקי, סטודנטים מהמחלקה ללימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית כנרת וסטודנטים ומתנדבים מארה"ב, חשפה בשבוע שעבר את שרידיו של הכפר היהודי הקדום שיחין, שנמצא בשוליים הצפוניים של הגן הלאומי ציפורי בגליל.

הכפר שיחין נזכר אצל ההיסטוריון היהודי יוסף בן מתתיהו כאחד היישובים היהודיים הראשונים בגליל בימי הבית השני ומאוחר יותר, בתלמוד, ככפר של קדרים יהודיים הסמוך לציפורי. בחפירות התגלו עדויות ראשונות לקיומו של בית כנסת מפואר באתר וכן ממצאים רבים המאשרים מסקנות של חוקרים קודמים אודות ייצור נרחב של כלי חרס מטיפוסים שונים בכפר זה.

ד"ר אביעם מהמכון לארכיאולוגיה גלילית במכללת כנרת, מספר כי "הפתעה רבה הייתה לנו, לחופרים, עם גילוין של שבע תבניות אבן להכנת נרות שמן מעוטרים מחרס. אחד משברי הנרות שיוצרו באתר מעוטר במנורה ולולבים לצידה. על פי ממצא כלי החרס, נראה כי היישוב נעזב במאה הרביעית לספירה ככל הנראה בעקבות רעש האדמה של שנת ,363 או אולי כתוצאה ממרד גאלוס שהתרחש בשנת 351 ומרכזו היה בציפורי. החפירה תימשך בשנים הבאות ותנסה לחשוף את בית הכנסת, מתקני הייצור ובתי המגורים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן