מתנת פרידה מברק: מאות יחידות דיור בדרום הר חברון וצפון השומרון

רגע לפני סיום תקופת כהונתו, אישר שר הביטחון ברק את בנייתן של 100 יחידות דיור בדרום הר חברון ושכונה שלמה שתאושר באופן חוקי בצפון השומרון. בהתיישבות מברכים: "מוטב מאוחר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/01/13 17:00 יז בשבט התשעג

מתנת פרידה מברק: מאות יחידות דיור בדרום הר חברון וצפון השומרון
אריאל חרמוני, משרד הביטחון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

100 יחידות דיור ייבנו בהתיישבות בדרום הר חברון ושכונה שלמה תאושר חוקית בצפון השומרון - כך על פי החלטת שר הביטחון היוצא, אהוד ברק. על פי הדיווח שהתפרסם היום (ב‘) באתר וואלה, מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי תכשיר בדיעבד 86 מבנים ביישוב ”טל מנשה“ שבצפון השומרון. היישוב הוקם בשנת 1991 על אדמות מדינה אך עד היום לא קיבל אישור סופי בעקבות עיכובים שונים. העניין הונח על שולחנו של שר הביטחון שרק עכשיו, עם תום תקופת כהונתו ואחרי הבחירות, החליט לחתום על המסמכים.

כמו כן אישר ברק את בנייתן של 80 יחידות דיור חדשות ביישוב כרמל ו-28 יחידות דיור ביישוב הסמוך טנא-עומרים. 15 יחידות דיור נוספות ייבנו על פי החלטת שר הביטחון ביישוב קריית נטפים שבשומרון.

"טל מנשה הינה שכונה שהוקמה ברשות ובסמכות ממשלת שמיר ז"ל, ועל כך נאמר 'טוב מאוחר מאשר אף פעם'. יש לברך את הממשלה שתיקנה עוול של 22 שנה וסבל של התושבים שבגלל העדר חתימה פורמלית בלבד נמנעה מהם הזכות למבני ציבור כפי שראוי בכל יישוב מתוקן", אמר היום ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה.

בלשכת שר הביטחון ציינו בתגובה לוואלה כי "מדובר בתכניות הנמצאות בהליכי תכנון להפקדה, אשר חלקן אושר לפני למעלה משנה וחלקן בראשית חודש ינואר השנה. יודגש כי מדובר בדיון פרוצדוראלי בלבד וכי המשך התהליך הינו ארוך ויצריך בסיומו אישורים נוספים של שר הביטחון".