מתנקים מעבירות התנועה בחודש אלול

ארגון "בית הלל" ועמותת "אור ירוק", יוצאים יחד בקריאה לציבור בישראל לכבוד חודש אלול והשנה החדשה, למען עשיית תיקון ועריכת חשבון נפש בנושא עבירות התנועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/13 17:08 כז באלול התשעג

מתנקים מעבירות התנועה בחודש אלול
Papito-cc-by, צילום: Papito-cc-by

על פי מספר ההרוגים מקום המדינה ועד היום, האויב הקטלני ביותר של מדינת ישראל הוא תאונות הדרכים. לכן בחרו השנה רבני "בית הלל" לצאת בחודש אלול - חודש הרחמים והסליחות - בקריאה לציבור הישראלי לערוך חשבון נפש אמיתי בכל הנוגע לתרבות הנהיגה. עמותת "אור ירוק", הנאבקת בכל השנה למען הבטיחות בדרכים בישראל, תשתף פעולה עם הארגון באירועי חודש אלול.

רבני ורבניות "בית הלל" קוראים לציבור בכל רחבי הארץ להימנע מנסיעה מעל המהירות המותרת, מדיבור בטלפון הסלולארי ללא דיבורית בזמן נהיגה, משליחת וקריאת הודעות טקסט במהלך נהיגה, מאי ציות לרמזורים ולתמרורים ומחניה ועצירה במקום אסור.

הרבנים יסבירו לציבור המתפללים כי בכל יום, נמצאים אלפי אנשים בישראל ובעולם כולו בסכנת נפשות עצומה בנסיעות הרבות בכבישים וחייהם. אין ערך בעיסוק בתשובה, סליחה וכפרה כלפי אלוקים ואדם כל עוד אנו עוברים עבירות תנועה המסכנות חיי אדם מדי שניה בשנייה.

במהלך הקמפיין, יקדמו רבני בית הלל בארץ ובקהילות את ה"תפילה לנהג ולנהגת" וקובץ "הלכות תנועה" אשר כתב הרב יואל בן נון. בנוסף, כ-150 רבני ורבניות בית הלל יישאו דרשות ושיעורים דרשות בנושא זהירות בדרכים בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אומר כי "לקראת הימים הנוראים, חייב כל אדם בתשובה ובחשבון נפש, על חלקו במצבה של החברה הישראלית. מעבר לחשבון הנפש הפנימי, חייבת גם מדינת ישראל בחשבון נפש משל עצמה. האם עשו קברניטי המדינה כל שביכולתם כדי למנוע תאונות דרכים? שנים הורגלנו כי הגורם האנושי הוא הגורם לתאונות דרכים, אך לא תמיד רק הנהג אשם. מדינת ישראל יכולה להציל עשרות בני אדם מידי שנה ממות מיותר, לו יושקעו יותר כספים בשיפור התשתית בכבישים ואכיפה מוגברת תוכל לייצר אווירה הרתעתית מונעת תאונות דרכים“.

הרב מאיר נהוראי, יו"ר בית הלל, מציין כי ”בימים אלו זועקים ומתפללים 'מי יחיה ומי ימות מי בקצו ומי לא בקצו ... ולבסוף מפטירים אנו: 'ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה'. אנו מתפללים לבריאות ומרגישים שחיינו מופקדים בידי הקב"ה שהרי האדם ציץ נובל. אולם מאידך מוטלת עלינו אחריות להשתדלות גדולה ולנהוג בזהירות שחלילה לא נפגע בזולת. כל אחד מאתנו יעשה מאמץ נוסף ויחשוב מה הוא מקבל על עצמו לעשות טוב יותר הן בזהירות בשעת הנהיגה והן בתרבות הנהיגה להחליף את העצבנות בחיוך להיות סלחן לאחרים ואדיב יותר לזולת“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן