מתנגד לפשרה בגיור: הרב יוסף מסרב להיפגש עם הרב דרוקמן והרב שטרן

הרב יצחק יוסף מסרב להיפגש כבר שבועות ארוכים עם הרב דרוקמן והרב שטרן, אשר מבקשים להגיע לפשרה בנושא בתי הדין העצמאיים לגיור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/09/15 12:23 כה באלול התשעה

מתנגד לפשרה בגיור: הרב יוסף מסרב להיפגש עם הרב דרוקמן והרב שטרן
דוברות המרכז האקדמי לב, צילום: דוברות המרכז האקדמי לב

הרב הראשי לישראל הרצון לציון יצחק יוסף מסרב כבר שלושה שבועות להיפגש עם הרב חיים דרוקמן ורבה של ירושלים הרב אריה שטרן, על מנת לדון בקיום פשרה בנושא בתי הדין העצמאיים לגיור, כך נודע לכיפה.

כזכור, לפני כחודש נחשף בכיפה כי בכירי רבני הציונות הדתית ערכו פגישה סודית לליבון הסכסוך בנושא בית הדין העצמאי לגיור. מדובר בפגישה אותה ארגן רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, שנערכה תחת מעטה כבד של סודיות בבית הרב קוק.

בין המשתתפים באותה פגישה יוזמי בית הדין לעצמאי לגיור: הרב נחום רבינוביץ, הרב רא"ם הכהן, הרב יעקב מדן והרב יהודה גלעד, והמתנגדים לבית הדין: הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב שפירא, הרב שמואל אליהו הרב דוד חי הכהן והרב איתן איזמן.

בעקבות הפגישה, נשלחו הרב דרוקמן והרב שטרן על ידי בכירי הרבנים, אל הרב יוסף, במטרה למצוא נוסחת פשרה שתעצור את בית הדין לגיור האלטרניטיבי , אך הרב יוסף מסרב להיפגש עם שני הרבנים כבר כשלושה שבועות וחצי.

גורמים בציונות הדתית אמרו לכיפה כי הזלזול של הרב יוסף כלפי הרב דרקומן, רבה של ירושלים וכלל הנהגת רבניה ציונות הדתית ששלחו אותם לפגישה ממשיכה לטעמם את ההתנשאות והעליונות שרוחשים בש"ס כלפי חובשי הכיפות הסרוגות.

"מי שחשב בהתחלה שהרב יוסף מזלזל רק בצהר, מבין עכשיו שהוא מזלזל בכל הנהגת הציונות הדתית. יום אחד הוא תוקף אותם ויום לאחר מכן הוא מחבק אותם, תלוי באינטרס. מעולם לא נתקלתי ברב ראשי שמסרב לפגישה עם בכירי רבני הציונות הדתית, ועוד רבנים שהתנגדו כמוהו לבתי הדין הפרטיים לגיור. הציונות הדתית צריכה לעשות חשבון נפש שרבניה לא שווים אפילו פגישה עם הרב הראשי" מסכם הגורם.