מתכוננים לחתימה: ליברמן ונתניהו לקראת סיכום המשא ומתן

המו"מ היה נראה תקוע בעקבות הדרישות של ישראל ביתנו ונתניהו הכריז כי הוא פתח את דלתו בפני 'המחנה הציוני' אך הצדדים לקראת הסכמה. בנט עדיין דורש לתקן ליקויים בקבינט

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/05/16 09:19 טז באייר התשעו

מתכוננים לחתימה: ליברמן ונתניהו לקראת סיכום המשא ומתן
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת המשא ומתן להרחבת הממשלה נמסר מגורמים בליכוד כי הושגו אמש הבנות כלליות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. גורמים בליכוד ובישראל ביתנו הביעו אופטימיות כי הפערים ייסגרו בקרוב.

בכל הנוגע למגעים בין ישראל ביתנו לאוצר, השיחות עוסקות בדרישתו העיקרית של אביגדור ליברמן להגדיל את הפנסיות לעולים מברית המועצות לשעבר, שעלותה מוערכת בכ-2.5 מיליון שקלים בשנה. המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב התנגדותו של שר האוצר, משה כחלון, ליצור תכנית שתיטיב רק עם עולים מברית המועצות לשעבר ולא עם כלל האוכלוסייה.

ליברמן הודה בישיבת הסיעה כי התפשר במרבית דרישותיו. "התפשרנו בנושאי דת ומדינה ועונש מוות למחבלים, אך יש שני נושאים בסיסיים שעליהם אנחנו לא מוכנים להתפשר - ביטחון ורפורמה פנסיונית", אמר. בנושאי דת ומדינה, ליברמן הסכים להצביע יחד עם הממשלה ובהתאם להסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות, וכן הסכים להקמת ועדה שתורכב מנציגי כל סיעות הקואליציה שתכריע בסוגיות אלה.

עם שר החינוך נפתלי בנט אין עדיין התקדמות במו"מ, לאחר שזה דורש למנות מזכיר צבאי לחברי הקבינט. בפוסט שפרסם הלילה בנט בפייסבוק הוא הסביר כי בדרישותיו מראש הממשלה הוא "נלחם על חיי אדם". "איננו דורשים ג'ובים, איננו דורשים כסף, אני נלחם כדי לשמור על ביטחון ישראל", הבהיר בנט.