מתחילת השנה עלו אירועי האנטישמיות בניו יורק ב-113%

מתחילת השנה התרחשו 55 אירועי אנטישמיות רק בעיר ניו יורק. סנאטורים פנו לגורמי ממשל וביטחון בדרישה להגביר את האבטחה סביב הקהילות היהודיות

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/03/17 09:15 י באדר התשעז

מתחילת השנה עלו אירועי האנטישמיות בניו יורק ב-113%
צילום מסך, צילום: צילום מסך

גל האנטישמיות הגואה בארצות הברית מתחיל לקבל ביטוי מספרי. בכנס מיוחד שנערך אמש (ג') בניו יורק, נחשפו כמות פשעי השנאה בעיר מתחילת השנה.

ראש מחלקת הבילוש בניו יורק רוברט בוייס, כינה את קצב האירועים האנטישמיים בארה"ב כ-"חסר תקדים". לדבריו, על פי הנתונים שבידי משטרת ניו יורק, מתחילת השנה התרחשו בעיר 100 פשעי גזענות, מתוכם 55 נגד יהודים על רקע אנטישמי, עלייה של 113% במספר האירועים מהתקופה המקבילה אשתקד.

יש לציין כי הנתונים הוצגו על רקע מספר אירועים של חילולי קברים יהודיים ברחבי המדינה ושורת התראות על הטמנת פצצות בבתי ספר ומוסדות המשתייכים לקהילה היהודית. בארה"ב יש כבר מי שמקשר בין האירועים לבחירתו של הנשיא החדש דונלנד טראמפ. בליגה נגד השמצה אף אמרו את הדברים בקול וציינו כי "העלייה באירועים כאלה מאז היבחרו של הנשיא החדש, דונלד טראמפ, היא מדאיגה וחריגה במיוחד",

בתוך כך, פנו 100 חברי סנאט לשר לביטחון הפנים האמריקני, לתובע הכללי ולראש ה-FBI בדרישה להגביר את האבטחה סביב מוקדים בעלי זהות יהודית. במכתב ששלחו לשלושה נכתב בין היתר כי הם מודאגים "ממספר האיומים העולה כלפי מרכזי הקהילות היהודיות ברחבי המדינה, וחוסר היכולת למנוע את הפעולות הללו ולהרתיע את המבצעים אותם. איומים אלה יכולים להציב אזרחים תמימים תחת סכנה ויכולים להוות בעיה כלכלית למוסדות היהודיים".

מנכ"ל ארגון O.U ישראל הרב אבי ברמן הדגיש כי "תמיד הייתה אנטישמיות בארצות הברית ולא נכון ולא מדויק להפנות את האשמה לעבר הממשל. עם זה, רמה כזו של הרס בתי קברות ושאר ונדליזם נגד יהודים לא ראינו מאז ימי הרב כהנא. המצב בהחלט מדיר שינה מעיניהם של מנהיגות יהודי ארה"ב וגם מעיניהם של ראשי הממשל. הנשיא טראמפ דיבר על כך, ויהודי ארה"ב התרגשו מאד מהמחווה של סגן הנשיא מייק פנס שבא בעצמו לסייע בשיקום בית הקברות היהודי במיזורי. בנוסף, גם ארגונים מוסלמיים ונוצריים הצטרפו למאבק באנטישמיות ומדובר במגמה חיובית.".

לטענת ברמן האנטישמיות בארה"ב לא התחילה היום. "כבר לפני שנתיים רב בכיר בארה"ב ביקש ללכת ברחוב ללא סממנים יהודיים. הוא בסוף חזר בו, אבל זה מורה על אווירה בעייתית."

בהתייחסו לוועידה הקרבה של איפא"ק הוסיף ברמן כי "האווירה ברחוב הביאה למצב בו מרגישים כי המפלגה הרפובליקנית בעד ישראל והמפלגה הדמוקרטית נגדה. את המצב הזה צריך לשנות בכל דרך, כי זה גורם לגורמים אנטי ישראליים להשתלט על ראשות המפלגה".