מתחזקים: יותר ויותר עסקים במודיעין סוגרים בשבת

מסעדות ובתי קפה בעיר מחליטים לסגור בשבת, בעיקר מטעמים חברתיים. "ההחלטה הזו פגעה בנו כלכלית, אך אנחנו מאושרים ועומדים מאחוריה", הם מספרים

חדשות כיפה אורי פולק 23/02/12 16:05 ל בשבט התשעב

זה כבר הופך לתופעה: בעלי עסקים במודיעין מחליטים על דעת עצמם ולא מכוח חוק, לסגור בתי קפה ומסעדות הפועלות בשבתות, אפילו אם מדובר בבתי עסק שאינם כשרים. התופעה מתוארת בכתבה שתתפרסם בסוף השבוע הקרוב במקומון "ידיעות מודיעין".

בכתבה מתראיין שלומי בראשי, המפעיל מספר מסעדות ובתי קפה במודיעין, שסיפר כי "השוק הדתי מהווה מחצית מקהל הלקוחות שלנו. כשאני סגור בשבת אני מרוויח גם את הציבור הדתי שמגיע אל המקום וגם את סוף השבוע עם המשפחה. חייבים להבין שניהול בית קפה זה עבודה מסביב לשעון. אנחנו חיים את המקום הזה וגם בסופי שבוע פתוח בשישי עד כניסת שבת ושוב במוצאי שבת עד שעה מאוחרת. עניין הכשרות הוא הגורם המכריע, ואחרי זה בא עניין הנוחות והרווח האישי".

ואולם, חלק מבעלי המקומות החליטו לסגור בשבת מתוך סיבות סוציאליות. צחי חיון, בעלים של אחד המסעדות המצליחות בעיר, החליט במפתיע לסגור את המסעדה בשבתות, לפני כחודש וחצי. "ההחלטה הייתה על מנוחה בשבת. קשה לעבוד כל כך הרבה שנים גם חגים וגם בימי שישי ובשבת. זה פוגע בך ובמשפחה, והמחיר הוא כבד", הוא סיפר.

חיון ציין כי "כבר לפני ארבע שנים רציתי לסגור אבל המשכנו כי ידענו שללקוחות זה טוב והם אוהבים את המקום. אבל זה להיות כל היום בעבודה עד חצות ויותר, וגם אם אתה לא פיזית בעבודה אז להיות מחובר כל הזמן לטלפונים. הגענו לנקודה שבה אשתי קיבלה החלטה שצריך לסגור בשבת, ואני הסכמתי איתה".

לטענת חיון, להחלטה על סגירה בשבת, לא היה שום קשר ללחץ מצד הציבור הדתי בעיר. "זה לא היה השיקול, אין פה כפייה. זו הייתה החלטה בשביל הנפש ובשביל המשפחה. בן אדם צריך מנוחה. אני לא מבין איך אנשים עובדים כל השנים גם בשבתות. בעקבות הסגירה החלטנו שאם כבר סוגרים אז זו הזדמנות גם להוסיף את תעודת הכשרות. אבל זה לא היה השיקול המכריע מבחינתנו. גם עכשיו כשכשר זה לא שהדתיים מגיעים בהמוניהם".

בעלי העסקים במודיעין מציינים כי ההחלטה לסגור בשבת אמנם פגעה בהם כלכלית, אך הם עדיין עומדים מאחוריה. "כלכלית מבחינתנו היה משתלם מאוד לפתוח בשבת. אבל לא הכל כסף בחיים. מאז שהתחלנו לסגור בשבתות אנחנו מאושרים", הם מספרים.