משרד החינוך יעניק פרס תרבות יהודית, במשרד התרבות זועמים

שר החינוך נפתלי בנט הודיע על חלוקת פרס כספי ליוצרי תרבות יהודית בתחומי הקולנוע, התיאטרון, המחול המוזיקה והספרות. שרת התרבות רגב: "זה לא בסמכותו"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/12/15 09:41 כו בכסלו התשעו

משרד החינוך יעניק פרס תרבות יהודית, במשרד התרבות זועמים
ששון תירם, צילום: ששון תירם

בצעד מעניין מודיע היום שר החינוך נפתלי בנט כי יעניק השנה, תשע"ו, ששה פרסים כספיים ליוצרים בתחומי התרבות היהודית. לדבריו, הפרסים נועדו לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצרי תרבות יהודית.

הפרסים יוענקו ליוצרים בכל אחד מהתחומים הבאים: תיאטרון, קולנוע, ספרות, מחול, מוזיקה (פרס אחד בכל תחום), ופרס נוסף - פרס מפעל חיים למי שתרם תרומה משמעותית בתחום התרבות היהודית בישראל. בסך הכול יוענקו ששה פרסים. הזוכה בכל תחום יזכה במענק נדיב במיוחד של 150,000 ₪.

מדובר בסכום נכבד מאד כפרס, לשם ההשוואה הוא כפול מהסכום אותו מקבלים בפרס ישראל ופי שלוש מ'פרס היצירה הציונית' שמוענק על ידי משרד התרבות מידי שנה.

השר בנט מסר כי "אנו עושים כאן מהלך תרבותי חשוב. התרבות היהודית יונקת ממקורות בני אלפי שנים, ומדינת ישראל צריכה לעודד את נושאי הלפיד הזה. כפי שאנו היום נהנים מיצירות יהודיות בני אלפי שנים, כך נכדי נכדינו יהנו מיצירות הדור הזה".

על פי חוקי התחרות כל אזרח רשאי להציע את עצמו או להמליץ על מועמד אחר עד לתאריך האחרון להגשה בעוד כשבועיים וחצי ובלבד שהמועמד הוא אזרח ישראל החי בישראל. הענקת הפרס היא צעד מעניין לאור העובדה שעד עתה כמעט ולא הוענקו פרסים עם דגש על היצירה היהודית.

במשרד התרבות זועמים על הפרס אותו יזם בנט וטענו כי הפרס צריך לעבור למשרד התרבות ולא להינתן דרך משרד החינוך. מלשכתה של מירי רגב נמסר כי "מתן פרסים ליוצרים ואומנים הינו בתחום סמכותה המובהק של שרת התרבות. אני קוראת לשר בנט להעביר את התקציב למשרד התרבות האמון על התחום. אם השר בנט לא יעשה כך אפנה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיבחן האם יש בכך כפל תמיכות שאסור על פי החוק".

יוצרים בתרבות היהודית הגיבו בסיפוק לידיעה ואמרו כי הם מקווים שהבית היהודי ימשיך את הקו הזה ויעודד תרבות יהודית שסבלה במשך שנים רבות מקיפוח מתמשך.

ממשרד החינוך נמסר: "עד היום במדינת ישראל לא היה פרס ליצירה יהודית, על כן השר יזם זאת בחודשים האחרונים, כמובן בתאום משפטי מלא. נשמח לשתף פעולה עם כל גוף או משרד המעוניין לקדם יצירה וחינוך יהודיים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן