משרד החינוך יממן הסעות לתלמידי ישיבות ואולפנות ביו"ש

מפיקים לקחים: משרד החינוך יתקצב הסעות לתלמידי פנימיות ביהודה ושומרון, ובמקביל מקדם ענישה משמעותית לתלמידים שיתפסו נוסעים בטרמפים. הבעיה? תקצוב של 4 מיליון ש"ח בלבד והתלמידים שאומרים שלא יפסיקו עם הטרמפים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/07/14 09:49 ה בתמוז התשעד

משרד החינוך יממן הסעות לתלמידי ישיבות ואולפנות ביו"ש
החברה לפיתוח גוש עציון, צילום: החברה לפיתוח גוש עציון

משרד החינוך מפיק לקחים. בעקבות החטיפה יתקצב המשרד הסעות לתלמידי פנימיות - ישיבות ואולפנות - ביהודה ושומרון בניסיון למנוע מהתלמידים לנסוע בטרמפים. בנוסף מקדמים במשרד פתרון נוסף והוא ענישה משמעותית לתלמידים שיתפסו נוסעים בטרמפים, כך מדווח בגלי צה"ל.

בעוד על פניו מדובר בניסיון כנה לטפל בבעייה ביו"ש, בפועל האוצר אישר 4 מיליון ש"ח בלבד להסעות. תקציב זה יאפשר רק לחלק מהמוסדות לקבל הסעות, וביו"ש מצביעים על העובדה שלא ניתן לקבוע היכן מסוכן לנסוע והיכן לא. כך, בעוד שבמשרד מבקשים לקבוע אזורי סיכון, המקום בו נחטפו הנערים, צומת אלון שבות בגוש עציון, נחשב בטוח ביותר, וביום יום לא רק שנוסעים שם בטרמפים, אלא יש תושבים שהולכים ברגל מיישוב ליישוב. "יש כאן חוסר הבנה בהיקף וגודל הבעיה והיא לסוע בכל מרחבי יהודה ושומרון בטרמפים נחשב למסוכן. דין סוסיא כדין איתמר, כדין מקור חיים, כדין כל מוסד לימודי אחר. אסור לשלוף פתרונות מהשרוול, צריך לשבת ולחשוב ולתקצב היטב עד רמה שכל תלמיד בכל פנימייה יוכל להגיע לביתו בבטחה", אמר בגל"צ ראש המועצה דוידי פרל.

בעיה נוספת שצפויה לעלות בשטח היא חוסר רצון ונכונות מצד התלמידים עצמם. התלמידים, כמו רבים ביהודה ושומרון, מעוניינים להמשיך לנסוע בטרמפים ואינם מוכנים להתחייב לזמנים קבועים בהם ההסעות יעברו. כמו כן, מכיוון שהתלמידים מתגוררים במקומות רבים בישראל, תהיה בעיה לאן בדיוק ההסעות יסעו. במשרד החינוך אומרים שהמלצות משרד הביטחון הן אלה שיקבעו מי זכאי להסעות, ושהתוכנית הנבחנת בימים אלה עדיין נמצאת בהליך גיבוש.

בתוך כך, בגוש עציון ממשיכים להפיק לקחים, ולראשונה זה שנים יופעל קו מגוש עציון לבית שמש, דרך אותה טרמפיאדה בה עלו הנערים. בעבר ניסו להפעיל קו פרטי של החברה לפיתוח גוש עציון במקום אך הדבר לא זכה להיענות. כעת, מקווים במועצה, יתחילו אנשים לנסוע בקו של חברת אגד כך שבעיית הטרמפים באזור תפחת. בנוסף לכך רושת צומת גוש עציון בעשרות מצלמות שיעזרו למנוע את החטיפה הבאה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן