משרד הביטחון לאבו חד'יר: יש שוני בין פיגועי יהודים לפיגועי ערבים

בתשובה לדרישת משפחת אבו חד'יר להרוס את ביתם של רוצחי בנם השיב משרד המשפטים: "בהתחשב בהיקף התופעה של ביצוע פשעי איבה חמורים במגזר היהודי, הצורך בהפעלת סמכות זאת אינו מתעורר"

חדשות כיפה 16/06/16 08:54 י בסיון התשעו

משרד הביטחון לאבו חד'יר: יש שוני בין פיגועי יהודים לפיגועי ערבים
אבו חדיר, צילום מסך, צילום: אבו חדיר, צילום מסך

השוני בין פיגועים שמבצעים ערבים ביהודים לבין כאלה שמבצעים יהודים כלפי ערבים הוא עצום - ואינו מצדיק הריסת בתים במקרה של מפגעים יהודים. כך ענה משרד הביטחון לבקשתם של בני משפחתו של הנער מוחמד אבו ח’דיר, שנרצח לפני כשנתיים על ידי בגיר יהודי ושני קטינים, להרוס את בתיהם. בני המשפחה שוקלים לפנות בעניין לבג”ץ. כך מפרסם עיתון 'מעריב סופשבוע' הבוקר.

בתגובה שנשלחה לבא כוחה של המשפחה, מצטט היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עורך הדין אחז בן ארי, את החלטת בג”ץ, שלפיה רצח אבו ח'דיר הוא מקרה “חריג שבחריגים. השוני עולה על כל דמיון. הפער הוא עצום. באיכות הפיגועים, בכמות ובעיקר ביחס הסביבה: גינוי תקיף מקיר לקיר במגזר היהודי, מה שאין כן בצד שכנגד”.

לאחר הרשעת הרוצחים, פנתה המשפחה לשר הביטחון לשעבר, משה יעלון, בקריאה שיפעל באותה דרך שננקטת כלפי בתי מחבלים ממוצא ערבי, כלפי בתיהם של רוצחי בנה. “כבוד השר מתבקש לראות במעשה שננקט נגד מרשיי, כזה שנכנס לגדר ‘מעשה טרור’, כהגדרתו בחוק איסור מימון טרור ובחוק האזרחות, באשר תוצאתו הייתה קיפוד חיי אדם ורציחתו לאחר שהועמד בסכנת מוות, עונה ונשרף למוות, בעודו בחיים”, נכתב בפנייה.

לפני כשבועיים קיבלו בני המשפחה את תשובתו השלילית של משרד הביטחון. “בבוא המפקד הצבאי לשקול את הפעלת סמכותו, עליו לבחון את האפקט ההרתעתי שתיצור ההריסה כלפי מפגעים פוטנציאליים”, נכתב בתשובה. “בהתחשב בהיקף התופעה של ביצוע פשעי איבה חמורים במגזר היהודי, הצורך בהפעלת סמכות זאת אינו מתעורר”.

בני המשפחה הגיבו להחלטה ואמרו כי מעשה טרור של יהודים הולך וגובר ואינו חריג. וציינו כראיה את שריפת בית הספר הדו- לשוני ואפילו את מקרה אלאור עזריה. בני המשפחה הודיעו שישקלו פנייה לבג"ץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן