משפחת גולדין על החזרת גופות המחבלים: "חולשה נוראית וכניעה"

במשפחתו של הדר גולדין שגופתו מוחזקת ע"י חמאס, מתחו ביקורת קשה על החזרת גופותיהם של שני מחבלים למשפחותיהם. אחד המחבלים היווה בסיס לציוץ ששיתפה עיתונאית מ-'כאן'

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/03/17 07:48 כא באדר התשעז

משפחת גולדין על החזרת גופות המחבלים: "חולשה נוראית וכניעה"
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

סמוך לכניסת השבת, שחררה ישראל את גופותיהם של שני מחבלים המזוהים עם חמאס. במשפחתו של סגן הדר גולדין הי"ד מתחו אמש (מוצ"ש) ביקורת חריפה על המהלך, שלטענם מחבל במאמצים להשבת גופות החללים מידי ארגון הטררו העזתי.

"במקום להיות תקיפה וחזקה מול חמאס", הם כתבו בהודעתם הרשמית, "ממשלת ישראל מפגינה מולו חולשה נוראית ונכנעת לכל דרישה. כואב לנו לראות כיצד פעם אחר פעם, הממשלה בראשות נתניהו, מוותרת על נכסים שיש בידיה". לדבריהם, הם ימשיכו, "לדרוש מהממשלה ללחוץ את חמאס ולקדם את המו״מ להשבתם של אורון והדר ולא להכניס סחורות לרצועה ולשחרר גופות מחבלים ביהודה ושומרון".

לפני כניסת השבת ישראל שחררה את גופותיהם של סעד מוחמד עלי כיסיה מדהריה, שביצע פיגוע דקירה בחוות מור לפני מספר שבועות וחוסל ע״י בעל החווה. הגופה השנייה היא של באסל אל ערג' מבית ג'אלא, שפתח באש על כוח ימ"מ בזמן שבא לעצור אותו כמבוקש החשוד במעורבות בשורת פיגועי טרור.

אל ערג' עמד במוקד סערה שהתחוללה בשבוע שעבר לאחר שעיתונאית מתאגיד השידור הציבור, שיתפה בחשבון הטוויטר שלה ציוץ שבו הופיע ציור של המחבל שחוסל, תחת הכיתוב "האינטלקטואל הוא הראשון להילחם ולעולם לא מוותר". בהמשך תהתה ותד מדוע מתייחסים אליו כאל מחבל ולא כאל מבוקש. ב'כאן' השעו אותה מפעילות, מה שעורר את זעמו של ראש הממשלה ובמובן מסויים תדלק את התנגדותו להקמת גוף השידורים שאמור להחליף את רשות השידור.