משפחת גולדין לרה"מ בעקבות ביקור שר החוץ המצרי: אל תשכחו את הבנים

רה"מ נתניהו ושר החוץ המצרי, סמאח שוכרי נפגשו בירושלים. נתניהו: "זוהי הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים לטפל בכל הסוגיות העומדות בינינו ולהפוך למציאות את חזון השלום שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/16 09:08 ה בתמוז התשעו

משפחת גולדין לרה"מ בעקבות ביקור שר החוץ המצרי: אל תשכחו את הבנים
Haim Zach/GPO, צילום: Haim Zach/GPO

אחרי עשור: רה"מ נועד במשך כמה שעות עם שר החוץ המצרי סמאח שוכרי בירושלים. בין השאר, דנו השניים ביוזמת השלום האזורית (היוזמה הערבית).

לאחר הפגישה אמר נתניהו: "הסכמי השלום בין ישראל למצרים ובין ישראל לירדן הם אבני הפינה ליציבות באזור והם נכסים חיוניים עבור המדינות שלנו, הם גם אבני הפינה של שלום אזורי רחב יותר ויציבות רחבה יותר שאנו מקווים להשיג. למטרה זו, אני מברך על ההצעה האחרונה של הנשיא א-סיסי לקדם שלום עם הפלשתינים ושלום רחב יותר באזורנו. אני קורא שוב לפלשתינים ללכת בעקבות הדוגמה האמיצה של מצרים וירדן ולהצטרף אלינו במשא ומתן ישיר. זוהי הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים לטפל בכל הסוגיות העומדות בינינו ולהפוך למציאות את חזון השלום שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים."

בעקבות הביקור שלחה משפחת גולדין מכתב לראש הממשלה ולשרי הקבינט ובו דרשה להעלות את סוגית השבת בניהם לאור מעורבתה של מצרים באזור: ״לאחר שלושים שנה של חטיפות ניתנת בידיכם ההזדמנות לערוך שינוי במשוואה ולמנוע את החטיפות הבאות. ביממה האחרונה הגיעה נציגות בכירה של מצרים לישראל. אותה מצרים החתומה מול ישראל בהסכם שלום ומהווה גורם מרכזי במנהיגות האזורית בכלל ומול חמאס בפרט. היא זו הערבה להסכמי הפסקת האש בו העלה חמאס את דרישותיו במבצע "צוק איתן".

"בשם ילדינו, כתבה משפחתו של החייל הדר גולדין, "חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל אנחנו מפצירים בכם שלא תישכח השבת הדר ואורון כפי שנשכחה בהסכם מול טורקיה. אנו רואים בכם האחראים להשבת גופות הבנים.
צאו לפעולה ושאו את קולנו. זו אינה זעקת משפחות פרטית, אלא האחריות הלאומית המוטלת על המדינה, לגרום לאויב להבין כי את בנינו משיבים ואבוי למי שיעז לחטוף בשנית את ילדינו״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן