משפחת בר קפרא דורשת מהפרקליטות: אשרו לנו לעיין בחומר החקירה

בלעדי. במכתב שנשלח לפרקליטות דורש עורך דינה של משפחת בר קפרא, לפתוח את תיק החקירה בפניהם. "תמיהות, קושיות וטענות מפיהם של מרשי מובילות למסקנה לפיה המנוח נרצח ממניעים לאומניים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/08/15 09:13 ח באלול התשעה

משפחת בר קפרא דורשת מהפרקליטות: אשרו לנו לעיין בחומר החקירה
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

משפחת בר קפרא דורשת מפרקליטות המדינה לפתוח בפניהם את תיק החקירה, לגבי רציחתו של אב המשפחה, דוד בר קפרא, בידי שני שוהים בלתי חוקיים, כך עולה ממכתב שנשלח מעורך דינה של המשפחה, שהגיע לידי 'כיפה'.

כזכור, ביוני האחרון נרצח דוד בר קפרא בידי שני פועלים פלסטינים בשטח בין מושב פדיה ולכרמי יוסף שבשפלה. בר קפרא נמצא בשטח כשהוא חבול בצורה קשה, לאחר שהוכה בחפץ חד, ופונה לבית החולים, שם נפטר מפצעיו.

כחודש לאחר מכן פרסמה המשטרה כי הרצח פוענח, וטענה כי הנסיבות הינן פליליות. על פי טענות המשטרה, שני השב"חים רצחו את בר קפרא במהלך ניסיון שוד, ולאחר שלא מצאו כסף על גופו הם הותירו אותו בזירת האירוע כשהוא מחוסר הכרה. שני החשודים עצורים עד תום ההליכים.

בני משפחתו של בר קפרא טענו לכל אורך הדרך כי מדובר בפיגוע ולא בשוד שהסתבך. "דמו של אבא זועק - נילחם עד שהצדק יצא לאור. אפילו השב"כ מודה שמדובר בפעילי טרור מאזור חברון, כך שטענת המשטרה חמורה ובלתי מובנת לנו", אמרו.

כעת דורש עורך דינה של המשפחה, אביחי חג'בי, כי הפרקליטות תתיר למשפחת בר קפרא לצפות בחומר החקירה. "מקריאת כתב האישום עולה כי הנאשמים הגיעו על מנת לשדוד את המנוח, ובמהלך ניסיון השוד רצחו את המנוח", כותב עורך הדין.

"דא עקא, עולות תמיהות, קושיות וטענות שנמסרו לי מפיהם של מרשיי שמובילות למסקנה לפיה המנוח נרצח ממניעים לאומניים בשל היותו יהודי", מוסיף חג'בי.

חג'בי מבקש לאפשר להעתיק את חומר החקירה או לחילופין להתיר לעיין בחומר החקירה במשרדי הפרקליטות. "עיון או העתקה שכאלו אין בהם לפגוע באף אינטרס של מי מהצדדים", הוא מציין ומוסיף כי "נמסר לי על ידי מרשיי כי בקשה כזו עלתה במהלך הפגישה שנערכה במשרדך והשבתם בחיוב, לפחות לגבי עיון בחומר החקירה".