משלחת רבנים יצאה לניחום בני משפחת הנער הערבי, המשפחה סרבה להיפגש

משלחת רבנים בראשות הרב הראשי דוד לאו יצאה לדרכה לניחום משפחת הנער הערבי מוחמד אבו חדיר, בני המשפחה סירבו להיפגש והרבנים נאלצו לפנות לאחור

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 07/07/14 17:59 ט בתמוז התשעד

משלחת רבנים יצאה לניחום בני משפחת הנער הערבי, המשפחה סרבה להיפגש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לפני שעה קלה יצאו משלחת רבנים בראשות הרב הראשי דוד לאו לשכונת שועפט בירושלים לניחום משפחת הנער הערבי שנרצח, מוחמד אבו חדיר אך נבלמו בגבעת התחמושת לאחר שבני המשפחה סירבו לראותם.

הרבנים יצאו לדרכך, וכשהגיעו לגבעת התחמושת נעצרו עד קבלת אישור. המשטרה ביקשה להכניסם לשכונה באישור המשפחה, אך האחרונים סירבו לראותם וכך לא אושרה להם הכניסה. הרבנים נאלצו לחזור על עקבותיהם מבלי שפגשו בבני המשפחה.

לפני כשעה דווח ב'כיפה' כי משלחת רבנים יצאה לניחום בני המשפחה, כשבראש המשלחת עומד הרב הראשי, ובהשתתפות הרב מיכאל מלכיאור, לשעבר יו"ר תנועת מימ"ד. ראשי ישיבת עתניאל, הרב ראם הכהן והרב בני קמלזון, הרבנית הדסה פרומן, הרב משה ליכטנשטיין - ראש ישיבת הר עציון ועוד.

משלחת הרבנים יצאה ביוזמת מרכז מוזאיקה - המרכז הבין הדתי ליישוב סכסוכים. מטרת המשלחת, הייתה להביע ניחום אבלים עבור משפחת הנער, ולהביע צער על הרצח.

"המטרה היא להראות את הפנים האנושיות של היהדות, אנחנו רוצים לעשות קידוש ה', מה שנעשה זה חילול ה'", אמרו במרכז מוזאיקה, "דווקא שמגיע כאן מקבץ של רבנים שרובם הגדול, הם רבנים מן ההתנחלויות, משדר מסר פנימי גם לציבור הישראלי, גם לעם היהודי, וגם לעולם. בעינינו הדבר הכי בסיסי שאפשר לעשות בשלב הזה הוא לנחם אבלים".

"נקודת המוצא שלנו באה מתפיסת יישוב סכסוכים בראייה דתית", מוסיפים במרכז. "אנחנו עושים כאן מהלכים של צעדים שבונים אמון, בשפה דתית. שהיא שפה שהודרה עד היום, ולא נותנים לה מקום בערוצי שיחות שלך המדיניות, שפועל לא מיישב את הסכסוך אלא מנהל אותו. אנחנו מאמינים כי הדת היא זו שצריכה להעניק את המטריה למשא ומתן, שבו לכל צד יהיה אמון אחד בשני".