משך במפשעתו: פעיל הר הבית תובע את המשטרה בגין מעצר שווא והשפלה

לטענת הפעיל, הוא התפלל באזור אחד משערי הר הבית ונדרש לעזוב את המקום. כשניסה לברר מדוע, הוא נעצר והובל לתחנת המשטרה הקרובה כשהשוטר מושך במפשעתו

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/02/17 15:26 כ בשבט התשעז

משך במפשעתו: פעיל הר הבית תובע את המשטרה בגין מעצר שווא והשפלה
אדם פרופ, צילום: אדם פרופ

ארגון חוננו הגיש השבוע תביעה בשם פעיל הר הבית שלטענתו התפלל סמוך לאחד משערי הר הבית ונעצר באופן משפיל ע"י המשטרה.

ארגון חוננו הגיש השבוע תביעה בשם פעיל הר הבית, וזאת בדרישה לפצותו בסכום של 30,000 ₪ בגין מעצר לא חוקי שבוצע בדרך משפילה ומבזה.

האירוע התרחש לפני כחצי שנה, כאשר התובע הגיע לאזור אחד משערי הר הבית בבקשה להתפלל סמוך לשער מבלי להיכנס להר. נוכח קיומו של מחסום משטרתי, עמד התובע בצד והתפלל לפני המחסום בלא לנסות לעבור את המחסום או לדבר עם השוטרים.

לדבריו, בשלב מסוים ניגש אליו שוטר ודרש ממנו לעזוב את המקום. כשהתובע שאל מדוע, התגלע ויכוח בין שני הצדדים שהסתיים במעצר וכשהפעיל שאל מה עילת מעצרו, הוא לא קיבל מענה. על פי התביעה, כאשר שמע התובע כי הוא עצור, הוא לא ביטא שום התנגדות למעצר אלא החל ללכת לצד השוטר לכיוון התחנה, אולם השוטר, תפס את התובע "במבושיו" וכך הוביל אותו לאורך כ-200 מטרים עד לתחנת המשטרה הסמוכה.

התביעה הוגשה גם בגין מעצר השווא, לאחר שבית המשפט המחוזי אשר גם צפה בסרטונים שתיעדו את האירוע ביטל את ההרחקה שהוטלה על התובע ואף קבע כי אין כל מניעה חוקית שיהודים יתפללו בשערי הר הבית. בחוננו דורשים פיצוי עבור אותו פעיל בסך של 30,000 ש"ח.

עו"ד מנשה יאדו המייצג את התובע אמר כי "מדובר בהתנהגות מכוערת ומלוכלכת של שוטר כלפי אזרח, כאשר השוטר נושא עימו יתרון, ומנצל את מעמדו כדי לסחוב את האזרח בצורה משפילה ומבזה ברחוב, כאשר האזרח לא רק שפיזית לא יכול להתגונן אלא בעיקר חוקית חשוף לסיכון עצום, כיון שכל פעולת התגוננות שלו תחשב לתקיפת שוטר וחשיפה לכתב אישום, למעצר עד תום ההליכים ואף למאסר".

לדבריו, "בנסיבות אלו יש להשית פיצויים לדוגמא על משטרת ישראל בגין ההתעללות של השוטר בתובע תוך ניצול מעמדו, וכן בגין מעצרו בשל היותו יהודי המתפלל במקום בו מותר לו להתפלל, מעצר שביטא עמדה לא חוקתית ובוצע בדרך לא חוקית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן