משחק חדש ללימוד ילדים על צער בעלי חיים

האם דיג לשם הנאה הוא צער בעלי חיים? וריסוס נמלים? על שאלות אלו ועוד עונה משחק חדש לילדים מבית מכון התורה והארץ, שמתמקד בדיני צער בעלי חיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/02/17 17:12 יט בשבט התשעז

מכון התורה והארץ השיק משחק מחשב חדש לילדים, בסגנון 'סולמות ונחשים' ובו לימוד דיני צער בעלי-חיים.

המשחק פותח על ידי חברת Closeapp ובמהלכו נכנס השחקן לסיטואציות שונות המתרחשות בפינת החי, בחיק הטבע ובבית, וצריך להכריע בשאלה האם מדובר בהתנהלות תקינה או שמא גרימת צער לבעלי החיים שלא לצורך.

במשחק נשאלות שאלות כגון, האם מותר לרסס נמלים בבית? האם מותר לדוג לשם בילוי בלבד? האם קניית עוף במכולת היא צער בעלי חיים? האם מותר להרים חיפושית והאם מותר לדפוק על כלוב של תוכי כדי שידבר? לצד המשחק הכינו במכון התורה והארץ גם מערכי שיעור בנושא, שמיועדים לבתי ספר יסודיים ומעבירים את התכנים בדרך חוויתית.

(צילום: יחצ)

במכון מסבירים כי דרך המשחק לומדים הילדים את גדרי איסור צער בעלי החיים, אולם גם מבינים מתי מותר להשתמש בבעל החיים למטרה ראויה, ומתי מותר לפגוע בבעל חיים הגורם לנזק או מהווה סכנה. לדבריהם, "הקב"ה ברא את כל העולם בשביל האדם, וגם הרשה לו לשלוט בארץ ולהשתמש בבעלי החיים לצרכיו, אך התורה אסרה עלינו לגרום צער לבעלי החיים ללא צורך".

עוד אומרים במכון כי "לאדם יש אחריות כלפי בעלי החיים: עליו להאכיל אותם, לדאוג להם ולאפשר להם לנוח, ואסור לו לפגוע בהם או להעביד אותם קשה מדי. כשבחוץ נושבות רוחות המבקשות להשוות את מעמד בעלי החיים למעמדו של האדם מחד, ומאידך קיימות לא מעט בעיות בתעשיית הבשר, אנו מקווים כי דרך המשחק ילמד הילד את הדרך שמתווה ההלכה היהודית".