מרים פרץ תדליק משואה ביום העצמאות

טקס הדלקת המשואות יתקיים השנה בסימן 'זמן נשים', וכל מדליקות המשואות תהינה נשים. ויש גם כבוד למגזר - מרים פרץ ועדינה בר שלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/14 21:01 טז באדר ב'

מרים פרץ תדליק משואה ביום העצמאות
יחצ, צילום: יחצ

השרה לימור לבנת, העומדת בראש ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, פרסמה היום כי הטקס המרכזי של הדלקת המשואות יעמוד השנה בסימן 'זמן נשים', וכי כל מדליקי המשואות יהיו נשים. בין הנשים המדליקות גם נציגות למגזר - מרים פרץ ועדינה בר שלום צפויות להדליק בערב יום העצמאות משואות.

מרים פרץ - ילידת קזבלנקה, מרוקו. גדלה במעברת חצרים בסמוך לבאר שבע. עוסקת בחינוך עשרות שנים. אם לשישה ילדים, ששניים מהם נפלו בעת שירותם הצבאי, וחרף זאת התגייסה לסייע למשפחות שכולות ופצועי צה"ל.

"פרץ משמשת סמל לגבורת הרוח היהודית והישראלית ומהווה מופת לנתינה ועזרה לזולת" נכתב בהחלטה. "מרים היא אשת חינוך. שנים מבניה, סרן אוריאל פרץ ורס"ן אלירז פרץ, נפלו כקציני צה"ל על משמר האומה ובטחונה. למרות האסון הכפול היא גייסה את כל כוחות הנפש ופועלת לחיזוק רוחם של משפחות שכולות ופצועי צה"ל וכל זאת מתוך אהבת הארץ ואהבת עם ישראל" כתבו חברי הועדה.

גם בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, עדינה בר שלום, תדליק משואה בערב העצמאות. בר שלום, אחראית להקמת המכללה החרדית בירושלים ואף תזכה בפרס ישראל במוצאי יום העצמאות.

"בר שלום הינה בעלת כושר מנהיגות וחזון ומשלבת באישיותה השקפה חרדית, פתיחות מחשבתית ויכולת ביצועית מרשימה. הגתה את הרעיון לאפשר לציבור החרדי, גברים ונשים כאחד, לרכוש השכלה אקדמית ולהשתלב במעגל התעסוקה במשרות בכירות, ובכך גם לקרב בין זרמים חברתיים שונים בקרב העם. לשם כך הקימה את המכללה החרדית בירושלים, חרף התנגדויות רבות הן מצד ההנהגה החרדית והן מחוגים אקדמיים- בכך חוללה שינוי עצום בציבור החרדי" נכתב בהחלטת הועדה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן