מרגש: לקראת חג החירות הילד חוזר למשפחתו הביולוגית

לאחר שנתיים במשפחת אומנה, חזר הילד לגדול אצל אמו הביולוגית. האם, שחולצה מכפר ערבי ועברה תהליך שיקום וטיפול ע"י 'יד לאחים' קיבלה השבוע את האישור שבנה יחזור אליה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/04/16 11:44 ה בניסן התשעו

מרגש: לקראת חג החירות הילד חוזר למשפחתו הביולוגית
יד לאחים, צילום: יד לאחים

לקראת חג החירות נרשמה התרגשות גדולה השבוע במשרדי יד לאחים, כאשר קיבלה גלית (שם בדוי) את הבשורה שבנה בן החמש חוזר אליה לאחר שנתיים במשפחת אמנה. גלית, שחולצה מכפר ערבי לפני כמה חודשים, עברה שיקום וטיפול ע"י העובדות הסוציאליות בארגון. בעקבות התהליך שעברה קיבלה גלית ביטול 'צו נזקקות'- שאומר שמצבה תקין ויציב והילד חוזר אליה.

"מאז שהתחלתי להיות בקשר עם יד לאחים הכל התחיל להסתדר" אומרת גלית ל'כיפה'. "הקשר עם הילד התחזק בזכות יד לאחים, ואני מודה כל יום על זה שפניתי אליהם. אם לא הם, הייתי ממשיכה לסבול מהשפלות ואלימות כמו שחוויתי עד עכשיו".

גלית עברה קשיים לא פשוטים בשנים האחרונות, היא אם לשלושה ילדים ששניים מילדיה נמצאים באומנה ואימוץ והקשר שלה עם בנה בן ה-5 היה חשוב לה מאד כדי לא לאבד גם אותו. "בתחילה הייתי רואה אותו רק במרכז קשר פעם בשבוע ובחודשיים האחרונים התחלתי לקבל את הילד לחופשות בבית ובקרוב הוא יוכל לחזור אליי באופן קבוע. הקשר שלנו מדהים וכל העובדות הסוציאליות מכירות בזה ואת זה אני זוקפת רק לזכות יד לאחים, בלעדיהם לא הייתי יוצאת מזה", היא אומרת נרגשות.

"גלית פנתה אלינו מעצמה ממקום שהיא הבינה שהיא רוצה לעשות שינוי בחיים וזה משהו שתרם להצלחה שלה גם. היא באה מרצון ממקום של שיתוף פעולה וכנות גם במקומות שקשה, גם עם הניסיונות שהיא עוברת", מספרת ל'כיפה' אורה העו"ס של ארגון יד לאחים ומוסיפה, "נוצר בינינו קשר מאד טוב. אני חושבת שהתמיכה והשיחות הקבועות כל שבוע שמאד הקפדנו עליהם וכל המערך של התמיכה של יד לאחים הן מבחינה חברתית כלכלית אירועים וכו' נתן לה הרבה כוח להתקדם להצליח לפנות למקום הנכון כשקשה ולא לפנות שוב למקום שמכניס אותה לתלות ולקשרים פוגעניים".

גלית היא זו כאמור שפנתה מעצמה לארגון יד לאחים הפועל לאורך שנים כדי לסייע במניעת התבוללות בישראל ע"י חילוץ נשים שהתאסלמו וחיות בכפרים ערביים, מניעת פעולות מיסיון וכנסי הסברה בנושאים אלו. "שמעתי עליהם דרך הפייסבוק והרגשתי צורך בעזרה שלהם והם אכן נחלצו לעזרתי בצורה מדהימה. הם אנשים מיוחדים ומדהימים שגרמו לי לא להרגיש שונה וחריגה אלא דיברו איתי בגובה העיניים. העו"ס היא מדהימה והשיחות איתה והיכולת לפנות אליהם ברגעי קושי הם אלו שהצילו אותי".