מצפה נחנך לזכר שלושת הנופלים

בשכונת גבעת גל שבקרית ארבע חנכו מצפה לזכר שלושה נופלים, שהיו חברים בחייהם. המצפה הוקם מחוץ לגדרות היישוב "לסמל את הרעות והחברות האדוקה ביניהם ואת אהבתם את הארץ, את שביליה, גבעותיה ונחליה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/11/14 11:39 יב בחשון התשעה

מצפה נחנך לזכר שלושת הנופלים
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

מצפה 'רוח אחרת' נחנך השבוע בשכונת גבעת גל שבקרית ארבע חברון, לזכר שלושה בני היישוב שנפלו בפיגוע ובמבצע צוק איתן. מדובר ברב-סרן בניה שראל (26), מפקד פלוגת הסיור של גבעתי, שנהרג בקיץ האחרון במהלך מבצע צוק איתן בתקרית ברפיח בו נחטפה גופתו של הדר גולדין הי”ד, דוד רובין ואחיקם עמיחי - שנרצחו בדצמבר 2007 בנחל תלם. רובין, בן 21, שירת כלוחם בשייטת 13. עמיחי, בן 20, נכדו של הרב משה צבי נריה ובנו של הרב יהודה עמיחי ראש מכון התורה והארץ, שירת במפקדת "שלדג".

השלושה היו חברים וגדלו יחד ביישוב. בניה שראל התפרסם כשבלוויתם של שני חבריו שנרצחו כשטיילו בנחל תלם אמר כי "מחר בבוקר", אמר שראל, "מדינה שלמה שגרה בשפלה תתעורר ותתעניין בכמה סנטימטרים צמח השיער של נינט. כל הג'ובניקים וכל המשתמטים עוד לא קמו משנתם בשעות שאתם הספקתם לעשות מסע, לטייל, להילחם ולמות".

המצפה אשר הוקם בשכונת ׳גבעת גל׳ הממוקמת בסמוך לאזור התעשייה של הישוב, צופה אל דרום הר חברון ואל עבר ספר המדבר. המצפה עצמו נחנך במעמד ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, הרב דב ליאור, רבה של הישוב, ובמעמד משפחות הנופלים וחבריהם.

ראש המועצה, מלאכי לוינגר: ״הקמת מצפה זה מחוץ לגדרות של קרית ארבע חברון מסמלת 2 דברים - את הרעות והחברות האדוקה בין דוד, אחיקם ובניה, כאשר הדבר השני הוא - אהבתם את הארץ, את שביליה, גבעותיה ונחליה על כל מרחביה".