מפקד חברים ראשון ל"בית היהודי"

ועדה מיוחדת קבעה: המפלגה תפקוד חברים חדשים לשורותיה החל מחג סוכות הקרוב. האם צפוי שינוי מהותי בשורות המפלגה?

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/10 00:00 כג באב התשע

מפקד חברים ראשון ל"בית היהודי"

מפלגת "הבית היהודי" תערוך מפקד חברים ראשון, שיחל לאחר חג הסוכות הקרוב ויסתיים בתוך שבעה חודשים. מפקד החברים הינו החלטה שנתקבלה על-ידי וועדת בכירים מיוחדת שגובשה לאחרונה במפלגה, שמטרתה גיבוש פשרה בין חברי הכנסת והגשת המלצות ייעול וניהול לגבי מוסדות "הבית היהודי".

מפקד החברים ל"בית היהודי" יעמוד בסימן האיחוד הצפוי עם מפלגת "האיחוד הלאומי", בהמשך להודעת שתי הסיעות על ריצה משותפת לקראת הבחירות הבאות לכנסת. על אף האיחוד, שתי המפלגות מקיימות מפקד חברים נפרד ולשתיהן מוסדות ותקציבים עצמאיים, שימשיכו להתנהל כפי שהיה נהוג בעבר. מפקד החברים ב"בית היהודי", אפוא, איננו קשור לחברות ב"איחוד הלאומי", כששיתוף הפעולה נשאר ברמת הסיעות.

חברי הוועדה המיוחדת הינם אליעזר אבטאבי, מזכ"ל הפועל המזרחי, ליאורה מינקה, יו"ר אמונה, נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, דוד הדרי, סגן ראש עיריית ירושלים וצבי קניג, לשעבר סגן ראש עיריית רעננה. חברי הוועדה ערכו באחרונה מספר ישיבות עם כל אחד מחברי הסיעה, בסופן התקיימה ישיבה משותפת של חברי המפלגה, בה הסכימו חברי הכנסת על מתווה לניהול המפלגה.

בתוך כך, סוכם ב"בית היהודי" על הקמת מוסד זמני שיחליף את הועידה, המרכז והלשכה - הקיימים כיום במפד"ל. המוסד הזמני יכלול כ-180 חברים, 90 מהם הינם נציגים מקומיים של המפלגה, 50 מהם הינם חברי לשכת המפד"ל ו-40 נוספים יהיו חברים חדשים ממגזרים שטרם זכו לייצוג ב"בית היהודי", ביניהם צעירים שימונו על-ידי חברי הסיעה.

יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ זבולון אורלב, בירך בשיחה עם כיפה על החלטות הוועדה. "בעיניי, שיתוף הציבור בהתנהלות הדמוקרטית, הוא החמצן של המפלגה. אני מאוד מקווה שחברי הסיעה יאמצו את עמדתי, לפיה המרכז החדש והזמני יתנהל תוך התחייבות לפריימריז, לבחירת מי שיעמוד בראשות המפלגה". ח"כ אורלב הוסיף כי הוא מקווה שמפקד החברים "יאפשר גם לכוחות חדשים וצעירים להשתלב בפעילות הפוליטית של המפלגה, הן במישור המקומי והן בזה הארצי".

דובר צעירי מפלגת "הבית היהודי", עדו בן פורת, מסר לכיפה כי "הקולות מהשטח מדברים בעד עצמם. הנחת המחלוקות בצד ובחירה באחדות המחנה מהווה צעד חשוב שיתרום לגיבוש מתפקדים סביב המפלגה". לדבריו, במטה הצעירים מתכוונים לדרוש ממוסדות המפלגה מקומות קבועים שיישורינו לטובתם. "בשביל עתיד המפלגה בכנסת חשוב מאוד לתת ביטוי גם לצעירי המחנה הציוני-דתי", אמר.