מסתמן: מועצת אלון מורה בעד העסקת קבלן דרוזי

הקמת בית הספר לבנות ביישוב עוררה ויכוח מקומי: יו"ר מזכירות היישוב בעד "עבודה עברית", אך הרב אליקים לבנון ויו"ר המועצה האזורית לשומרון הכריעו נגד אפליה גזענית

חדשות כיפה אורי פולק 20/05/12 09:51 כח באייר התשעב

מסתמן: מועצת אלון מורה בעד העסקת קבלן דרוזי
Daniel Ventura -cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura -cc-by-sa

מזכירות היישוב אלון מורה צפויה לאשר העסקת קבלן דרוזי לבניית בית הספר לבנות שבתחומה, חרף עמדת יו"ר מזכירות המועצה ובזכות עמדתו של רב היישוב, הרב אליקים לבנון. באחרונה נסגר המכרז לבניית בית הספר ביישוב, במסגרתו זכתה "החברה לפיתוח השומרון", המתכוונת ככל הנראה לבצע את פרויקט הבנייה באמצעות קבלן דרוזי ועובדים דרוזים.

במזכירות אלון מורה יש שביקשו להתנגד להצעה בנימוק של עידוד העבודה העברית ביהודה ושומרון בפרט ובישראל בכלל. יו"ר מזכירות היישוב, יאיר לסר, כתב מכתב פומבי ליו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, במסגרתו הוא ביקש ממנו לפעול לאיוש התפקיד על ידי קבלן יהודי ולא דרוזי.

"אנו מאמינים כי לראש המועצה יש את הכוח להרים ולהוביל גם את דגל העבודה העברית בשומרון", כתב לסר למסיקה, "לטווח ארוך במונחים של תרומה להתיישבות, חוסן אזורי ולאומי, ובמבט רחב על גאולת ישראל, ההצלחה בתחום זה תעמוד בעזרת השם בראש רשימת ההישגים של כהונתך".

אלא שעמדתו של לסר צפויה להידחות על הסף בישיבה שצפויה לקיים מזכירות היישוב השבוע. עוד קודם לישיבה הביע הרב אליקים לבנון, המשמש כרב היישוב וכרב האזורי לשומרון, התנגדות לעמדתו של לסר. לפי עמדתו של הרב לבנון, בה מצודד גם יו"ר המועצה מסיקה, "אפשר להעסיק קבלן דרוזי, הם אחינו לנשק וראוי לשמור איתם על יחסים תקינים".

גורם בכיר במועצה האזורית שומרון אמר לכיפה כי "מסתמן רוב מוחלט בעד העסקת הקבלן הדרוזי. אין שום סיבה להפלות אותם. זה עשרות שנים שקבלנים דרוזים מבצעים עבודות שונות בשומרון ובמדיניות הזו נמשיך גם בעתיד".