ממשלת ימין: נתניהו ביקש לדחות את ההצבעה על חוק הריבונות

ריסון הבנייה, ללא יישובים חדשים: בליכוד מעוניינים לדחות את ההצבעה על החלת הריבונות במעלה אדומיםבמטרה לקבל אור ירוק מהממשל האמריקני. ח"כ סמוטריץ': "החוק על סדר היום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/17 07:03 טז באדר התשעז

ממשלת ימין: נתניהו ביקש לדחות את ההצבעה על חוק הריבונות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

מחלוקת נוספת בין הליכוד לבית היהודי. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ביקש אמש (ב') מהשותפה הקואליציונית הבכירה, לדחות את ההצבעה על הצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים.

סיבת הבקשה היא הרצון של ראש הממשלה להגיע להבנות עם ממשל טראמפ בכל הנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון. בשלב זה מדברים בליכוד על המתנה של שלושה חודשים נוספים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיב לבקשה כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי ''אין שום הצדקה להסתיר מידידתנו שמעבר לים את התמיכה הציבורית והפוליטית הרחבה בהחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים תחילה. החוק על סדר היום''.

יש לציין כי אמש נפגש נתניהו עם יועצו של הנשיא האמריקני ומנהל תחום המשאים ומתנים הבינלאומיים, ג'ייסון גרינבלט. בפגישה, שארכה כחמש שעות, ביקש נתניהו באמצעות נציגו של טראמפ, להגיע להבנות בנוגע לבנייה ישראלית בירושלים ובגושי ההתיישבות. במקביל ישראל צפויה ליישר קו עם הדרישה לרסן את הבניה וכתוצאה מכך לא לבנות מחוץ לגושי ההתיישבות ולא להקים יישובים חדשים.

במהלך הפגישה אמר ראש הממשלה כי הוא "מאמין שתחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, יהיה אפשר לקדם שלום בין ישראל לכל שכנותיה, כולל הפלסטינים". גרינבלט מצדו חזר על מחוייבותו של טראמפ לביטחונה של ישראל ולחתירה להשגת הסכם שלום אזורי שיטיבי עם ישראל ועם הפלסטינים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן