מלכה פיוטרקובסקי תדליק משואה בטקס יום העצמאות

היום פורסמה רשימת מדליקי המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל כשכולם בסימן 'פורצי דרך', ביניהם גם הרבנית מלכה פיוטרקובסקי על היותה פורצת דרך בתחום לימוד התורה לנשים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/03/15 11:06 יז באדר התשעה

מלכה פיוטרקובסקי תדליק משואה בטקס יום העצמאות
יחצ, צילום: יחצ

רשימת מדליקי המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב אושרה על ידי השרה לימור לבנת. 14 מדליקי המשואות שנבחרו השנה על ידי הוועדה הציבורית הם בסימן 'ישראלים פורצי דרך'.

אחת השמות מעוררי העניין היא הרבנית מלכה פיוטרקובסקי שזכתה בכבוד על היותה פורצת דרך בלימוד הלכה ותורה בקרב נשים. מורה ומחנכת, פעילה למען זכויות נשים.

פיוטרקובסקי בת ה-50 המתגוררת בתקוע, היא אחת מהמשפיעות ביותר בנושא לימוד התורה לנשים בישראל היא התפרסמה גם בפעילותה בהקמת פורום תקנה ובשנים האחרונות היא חברה בוועדת סל הבריאות ועוסקת בנושאים הקשורים להלכה.

על פי הועדה שבחרה את זהות מדליקי המשואות, פיוטרקובסקי הינה מרצה ומורה לנשים ומובילת דרך ייחודית בנושאי הלכה וגמרא, תחומים שהיו שמורים עד לא מכבר לגברים בלבד. בת להורים ניצולי שואה. כמי שבחרה להתגורר בתקוע, ישוב שמתגוררים בו חילונים ודתיים המקיימים חיי קהילה משותפים, היא משמשת דוגמה לקירוב לבבות ולגישור בין מגזרים בחברה.

"מלכה פיוטרקובסקי בעלת ידע ובקיאות יוצאי דופן בנושאים הלכתיים, פועלת לחיזוק מעמדן של נשים, ולמציאת פתרונות לבעיות של מסורבות הגט והעגונות. משמיעה קול חדשני ואמיץ במציאת פתרונות לשאלות המתעוררות בעולם המודרני כשפניה להקל ולא להחמיר, בעודה נשענת על ההלכה

בין היתר נכללים במדליקים, רמי לוי, ד"ר דני גולד ממציא כיפת הברזל, הזמר והמלחין אביהו מדינה, מפתח אפליקציית הווייז אהוד שבתאי, העיתונאית לוסי אהריש, ממציאת תרופת האקסלון לטיפול באלצהיימר פרופ' מרתה וינשטוק רוזין ועוד.

חלק מהמדליקים יחלקו את הדלקת המשואה יחד עם ממציאים ויזמים נוספים הקשורים כולם לנושאים פורצי דרך מבחינה טכנולוגית ורפואית.

"אני מברכת את 14 הישראלים פורצי הדרך, כל אחד בתחומו, שנבחרו השנה להדליק את המשואות", אמרה שרת התרבות לימור לבנת. "כל אחת ואחד מהם תרם בתחומו תרומה משמעותית לצמיחתה הכלכלית, עוצמתה הביטחונית ומיצובה של ישראל בזירה הבינלאומית כמדינה מובילה ומתקדמת. מאז הקמתה ועד ימינו, טמון יתרונה היחסי של מדינת ישראל בהון האנושי שלה, באותם ישראליים פורצי דרך שבחדשנותם, מצוינותם, כישרונם והישגיהם יוצאי הדופן הביאו לישראל כבוד וגאווה בארץ ובעולם. קשה לדמיין את ישראל של ימינו ללא תרומתם, ואין ספק שסיפור הצלחתם מספר במידה רבה את סיפור הצלחתה של מדינת ישראל כולה.

"טקס הדלקת המשואות השנה הוא הזדמנות להביע את הערכת המדינה ותודתה לאותם ישראלים שבפרי מוחם ורוחם, כושר המצאתם וחדשנותם שינו במקרים רבים ללא היכר לא רק את ישראל אלא את האנושות כולה, והפכו את העולם למקום טוב יותר, בטוח יותר, מעניין ומתקדם יותר. הם 'החלוצים החדשים' שהציבו את ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות ביותר בעולם, ומיצבו את המוח הישראלי כמותג עולמי מצליח לקידמה ולמצוינות. הענקת הבמה הממלכתית המכובדת של טקס הדלקת המשואות להם, תעניק רוח גבית ותעודד צעירים וצעירות נוספות ללכת בדרכם של אותם ישראלים פורצי דרך ומעוררי השראה", הוסיפה לבנת.

מדליקי המשואות:

1. ד"ר דני גולד - ממציא ומפתח כיפת ברזל שתורמת תרומה משמעותית להגנה על ביטחון תושבי ישראל

2. אהוד שבתאי - ממייסדי ומפתחי אפליקציית הניווט המהפכנית WAZE שכבשה את העולם. שבתאי ידליק משואה יחד עם אור אסולין, תלמידת תיכון אמי"ת עכו בת ה - 17 מעכו- יזמית וחוקרת צעירה אשר משמשת מנכ"לית חברת פיתוח ליזמים צעירים

3. רמי לוי - פורץ דרך בתחום הקמעונאות, שהוביל להוזלת מחירים בתחום המזון

4. אליס מילר - עתירתה לבג"צ פרצה לראשונה את דרכן של נשים לקורס טיס בצה"ל

5. לוסי אהריש - עיתונאית מוסלמית פורצת דרך, המעלה לסדר היום הציבורי הישראלי שיח של סובלנות ופתיחות בין מגזרים

6. פרופ' מרתה וינשטוק-רוזין - מדענית וחוקרת בתחום הרפואה, אשר פיתחה את תרופת ה"אקסלון" לטיפול במחלת האלצהיימר ושיפור איכות חיי החולים. וינשטוק-רוזין תדליק משואה עם יחד עם ד"ר גבריאל עידן - ממציא ומהנדס שהגה ופיתח המצאה חדשנית של מצלמות ווידיאו זעירות בקפסולות לבליעה שמקלות באופן משמעותי על החולים

7. רפי מהודר - מהנדס ויזם מצליח בעל שם עולמי בתחום מוצרי ההשקיה. פיתח את טכנולוגיית הטפטפות, שזכו להצלחה בינלאומית

8. אביהו מדינה - זמר ויוצר שפרץ דרך ותרם תרומה מכרעת להתפתחות המוסיקה הים-תיכונית הישראלית.

9. סימה שיין - פורצת דרך בהיותה האישה שכיהנה בתפקיד הבכיר ביותר במערך הביון הישראלי

10. גל לוסקי -מייסדת ומנכ"לית ארגון IFA המעניק סיוע נרחב ועזרה הומניטרית במקומות מוכי אסון ומשבר ברחבי העולם

11. מלכה פיוטרקובסקי - פורצת דרך בלימוד הלכה ותורה בקרב נשים. מורה ומחנכת, פעילה למען זכויות נשים

12. נציג צה"ל, רב"ט דן קורקובסקי- מאובחן בספקטרום האוטיסטי, מראשוני בוגרי התוכנית "רואים רחוק" באגף המודיעין, אשר מבצע תפקיד פענוח מורכב במדור מבצעי, שלא בוצע טרם הגעתו. עבודתו מתבטאת ביכולות פענוח מצוינות במשימות מודיעיניות במגוון גזרות. בתפקידו תורם באופן משמעותי לתמונת המודיעין החזותי.
(ילווה בהדלקת המשואה על ידי מפקדת מדור "רואים רחוק", סגן בת-חן פומורצ'וק)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן