מלחמת הקרדיטים: שר הדתות נגד הרב אלי בן דהן

הרב אלי בן דהן לקח את הקרדיט על החלטות הרבנות הראשית בנושא רישום נישואין ועורר את זעמם של אנשי שר הדתות שטענו:"בן דהן מתקשט בנוצות לא לו"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/03/16 10:00 יט באדר ב'

מלחמת הקרדיטים: שר הדתות נגד הרב אלי בן דהן
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, הגיב לפרסום החלטות הרבנות הראשית לישראל בעניין רישום לנישואין: "אני מברך את מועצת הרבנות הראשית בראשות הרה"ג דוד לאו שליט"א על שהחליטה להמשיך את המהפכה בשירותי הדת ופתיחת אזורי הרישום לנישואין, שזכיתי להעביר בקדנציה הקודמת. התשתית כבר מוכנה, עכשיו נותר רק ליישם כראוי ולגרום לכך שמספר גדול יותר של זוגות יגיע וירשם לנישואין במשרדי הרבנות".

"אני שמח שהמערכת השכילה להפסיק בטענות כנגד המהלך של פתיחת אזורי הרישום לנישואין וכנגד מערכת המיחשוב שעוד הוכנה בזמני", הוסיף הרב בן דהן.

בעקבות ההודעה של הרב בן דהן הגיבו בסביבתו של השר אזולאי בכעס וטענו כי הוא מנסה לגנוב קרדיט: "אין זו פעם ראשונה שבו דהן מתקשט בנוצות לא לו כנראה שהוא חסר תעסוקה בתפקידו", תקפו המקורבים בצורה חדה לדבריהם, "השר אזולאי והמנכ״ל בנו מערכת יחסים מקצועית ואמינה עם הרבנים הראשיים וחברי מועצת הרבנות הראשית. לא בכדי פרוייקטים שהיו תקועים התקדמו בקדנציה הנוכחית".

המלחמה על הקרדיט מתייחסת להחלטות מועצת הרבנות הראשית לפשט ולהוזיל את הליך הרישום לנישואין על פי הצעותיו של הרב הראשי, הרב דוד לאו.

ההחלטה הראשונה מתייחסת לביטול הדרישה לפיה בני הזוג יידרשו להציג תעודת רווקות בעת רישום הנישואין. התעודה היא אישור הניתנת לכל אחד מבני הזוג ומעידה על היותם רווקים. עד היום נאלצו כל אחד מבני הזוג להגיע למשרדי המועצה הדתית שבמקום מגוריהם לקבל התעודה.

החלטה נוספת, מתייחסת לביטול הדרישה לפרסום שמות בני הזוג הבאים להינשא. כיום על-פי הנהלים, פרסום שמות בני הזוג שנרשמו להינשא מתבצע בשני עיתונים שונים ובהתאם להחלטה מהיום, יופסקו הפרסומים בעיתונות ויתבצעו באתרי האינטרט של המועצות הדתיות והמשרד לשירותי דת.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פנה במהלך הישיבה למנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, וביקשו לעדכן ולהוזיל את אגרת הרישום בהתאם לחיסכון שייתבצע מביטול הדרישה לפרסום. מדובר בהוזלה של 150 ש"ח עבור תעודת הרווקות.

גם בארגון צהר ביקשו להזכיר כי כשדחפו את החוק הנקרא על שם הארגון, הם הואשמו באסון לעם היהודי ולצד הברכות לרבנות על המהלך אמרו: "בצהר מזכירים כי בעבר הואשמו כי פתיחת איזורי הרישום תגרום לאסון לעם היהודי. כעת מתברר, כפי שבצהר אמרו כל הזמן, כי הפתיחה תקל על הזוגות להתחתן כדת משה וישראל.
בארגון מאמינים כי הצעדים האלה יתרמו להעלאת מספר הצעירים המתחתנים על פי ההלכה דרך רבני צהר וברבנויות השונות".