מלוכלך: הרב שלום כהן תקף את הרב בן דהן במהלך הכתרת הרב יוסף

במהלך טקס הכתרתו של הרב יצחק יוסף, אמר הרב שלום כהן, מי שכינה בעבר את המגזר הדתי-לאומי - "עמלק" - כי הוא "מקווה שמשרד הדתות לא יהיה רק לדתות אחרות, אלא שידאג גם לדת ישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/09/13 15:35 יב בתשרי התשעד

מלוכלך: הרב שלום כהן תקף את הרב בן דהן במהלך הכתרת הרב יוסף
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרב שלום כהן, מרבני תנועת ש“ס שבעבר תקף בחריפות את הציונות הדתית וכינה את אנשיה ”עמלק“ - ומאז אף הספיק להתנצל על התקרית הזו, חזר היום (ב‘) על דבריו ותקף בשנית את אנשי הציונות הדתית ואת סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, זאת במהלך הכתרתו של הרב יצחק יוסף לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל.

”נקווה שמשרד הדתות לא יהיה רק לדתות אחרות, אלא שידאג גם לדת ישראל, לדתו של הקדוש ברוך הוא. אלי בן דהן, אני מקווה ששמך אלי בן דהן יותר טוב מסגן שר הדתות, כי כתר זה כמו סיר שהתינוקות מלכלכים בו ואתם שמים אותו על הראש“, אמר הרב כהן בטקס.

הוא המשיך וציין כי ”הבית היהודי, תעשו שבאמת יהיה כבוד לראשון לציון, שלא תהיה אישה יושבת ראש במועצה הדתית. זאת מועצה דתית, לא יהיה דיינים שלא ראויים לדין. רבותי, אני מדבר מתוך כאב לב. השם יודע. הם אומרים שיש אוהב שלום ויש רודף שלום. הם רוצים שלום, את זה אני יודע. רודפים אותי. אבל 'אני שלום אדבר - המה למלחמה'. מה שירצו, שיעשו“.

סגן השר, הרב אלי בן דהן, אמר בתגובה: ”אני מוחה על כך שרב בישראל מערב דעות פוליטיות ובוחר לבזות את המעמד המיוחד של הכתרת הראש"ל הרה"ג יצחק יוסף שליט"א. אני קורא לרבנים שישבו במקום, לגנות את דבריו של מי שפגע בציבור שלם, שבוחר פעם אחרי פעם להיות מהנעלבים ואינם עולבים“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן