מכללה חדשה לטוענים רבנים

מכללת "חוקת משפט" תצא לדרך בחודשים הקרובים, במטרה לעודד את העיסוק במשפט העברי בישראל. המכללה תכשיר עורכי דין לדיונים בפני בתי הדין לענייני ממונות

חדשות כיפה אורי פולק 25/07/11 11:10 כג בתמוז התשעא

מכללה חדשה לטוענים רבנים
יחצ, צילום: יחצ

מכללת "חוקת משפט" צפויה להיפתח כבר בתחילת שנת הלימודים האקדמאית הקרובה, ולהציע לעורכי דין להתמקצע בדיני המשפט העברי. במכללה אף מבטיחים להעניק תעודת "פרקליט תורני" לבוגרים.

מטרת המכללה היא לעודד את העיסוק המשפטי בבתי הדין לענייני ממונות ולא בבתי הדין האזרחיים ולהעדיף דין תורה על פני משפט אזרחי. מי שיזם את הקמת המכללה הוא עו"ד שלום אטלי, מי שעומד מאחורי "המכון לחקיקה הלכתית", הפועל לקידום המשפטי העברי בישראל. המכללה תפעל כעמותה ללא מטרות רווח.

עו"ד אטלי (צילום: יחצ )

"חוקת משפט" תציע שני מסלולי לימוד מרכזיים: האחד לעורכי דין, בו יינתן דגש על ההבדלים בין החוק הישראלי לדין תורה; השני, מסלול לציבור הרחב, המתאים בעיקר לציבור החרדי והדתי-לאומי. בקמפוס החדש שיחנך בירושלים, יקפידו על הפרדה מלאה לגברים ולנשים.

במכללת "חוקת משפט" מציינים כי המכללה תשלים את החוסר הקיים כיום, כשהאוניברסיטאות המכשירות את עורכי הדין כמעט ולא עוסקות בתחום המשפט העברי, ובטח שלא בתורה מעשית. למעשה תאפשר המכללה, לראשונה, להתמחות גם בנושאים הקשורים לסכסוכי ממון - ולדון בהם על פי דין תורה.