מי שהולך לכנסת בלי סכין בין השיניים שיישאר בבית

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי תוקף בחריפות את שר הכלכלה נפתלי בנט "הציונות הדתית נמצאת בפשיטת הרגל החמורה ביותר בכל שנותיה. תופעת ה´בנט´ אומרת שאין עיקרון, בנט הוא כוכב נולד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/01/14 13:05 יב בשבט התשעד

מי שהולך לכנסת בלי סכין בין השיניים שיישאר בבית
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי תקף בחריפות את ראש הבית היהודי אמש (א') ברדיו הסטודנטים 'קול בר אילן' את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וטען כי אין עקרונות בבית היהודי. "נפתלי בנט הוא פוליטיקאי של גם וגם", אמר בן ארי, "אני לא מופתע ממנו. מי זה נפתלי בנט בכלל, איפה הוא היה בזמן הגרוש, איפה הוא היה בזמן המאבקים הגדולים על ארץ ישראל? בנט צץ משום מקום והפך להיות אלוקים בגלל שהוא הביא 12 מנדטים. אין ספק שהוא אדם מאוד מוצלח וכריזמטי אבל הוא בסך הכל כוכב נולד, רוצה רק להיות במיינסטרים, רק לפרסם דברים כדי שיאהבו אותו ולא רוצה להרגיש את הציבור. איפה האמת שלך?", שואל בן ארי"

"הציונות הדתית נמצאת בפשיטת הרגל החמורה ביותר בכל שנותיה", תקף בן ארי. "כל תופעת ה'בנט' אומרת שאין עיקרון, אין דבר שכדי למות למענו, אין שום דבר שעליו נצא מהקואליציה, רק למצות את מה שאפשר. מין שיטה מא"פינקית כזאת , אין כבר 'מרד בר כוכבא', זה כבר שם גנאי".

"מי שהולך לכנסת בלי סכין בין השיניים שיישאר בבית", הוא אמר, "איבדנו את הרצון להיאבק, לעמוד איתן על שלנו, מפלגת "יש עתיד" נאבקת על האג'נדה שלה, אצלנו כבר לא נלחמים, הפכנו להיות ליכוד ב' "

בדבריו התייחס בן ארי לפטירתו של אריאל שרון ואמר כי "יש מלחכי פינכה, ששרון החריב אותם, לעג להם, בז להם והיום הם מתרפקים איך הוא אכל איתם פלאפל, איך הוא רץ איתם על הגבעות - זה פשוט צביעות" הוא הדגיש, כי "שרון האידיאולוג עשה את התנתקות. אני לא מאמין במשפט כעומק החקירה כל גודל העקירה כמו רבים וטובים".

"צריך לזכור" הוסיף בן ארי כשנשאל כיצד הגיב כששמע על פטירתו, "אריאל שרון אמר שאין יותר ימין , שהימין התפכח, את הבגידה שלו, הוא כבר עשה בימית, כבר אז הוא לא היה אהוב ליבנו ולא בירכנו אותו בתפילה. מה שהטריד אותי, היה הפסטיבל שנפתח אתמול - ששרון הימיני התפכח, והשמאל והתקשורת יכולים עכשיו לחבק אותו, זה פשוט הגיע לרמות של גיחוך. עם זאת, אי אפשר לקחת לשרון את תרומתו לביטחון המדינה, "צניחת התעלה" שלו במלחמת יום הכיפור היה מעשה הירואי, זה מכניס אותו לפאנטון הלאומי. לשרון יש מקום נכבד בכותל המזרח של ביטחון המדינה לדורות. לא אזיל דמעה בשעת לוויתו, אבל גם לא ארקוד", אמר בן ארי ושלח מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "שידע ביבי שאין מאחוריו את המעשה ההירואי של צליחת התעלה".

בנוסף מתח ביקורת על כמות הזמן בו נשאר שרון במצב של קומה. "אימא שלי ע"ה הייתה במצב דומה של שרון, נתנו לנו 24 שעות והיא הלכה לעולמה, אצל אריק זה נמשך 8 שנים".