מי מפחד מהכתב הדתי של גל"צ?

מאבטחיו של ראש הממשלה ערכו בדיקה גופנית ארוכה ומשפילה בגופו של כתב גל"צ, יאיר שרקי, זאת "מפני שיש לו חזות של נוער הגבעות"

חדשות כיפה אורי פולק 15/03/12 11:08 כא באדר התשעב

הכתב הדתי של גלי צה"ל, יאיר שרקי, הושפל על ידי מאבטחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בטענה כי "יש לנו אינדיקציה עליך".

שרקי, כתב הבינוי והשיכון של גלי צה"ל, המסקר גם את בית הנשיא, הינו בנו של הרב אורי שרקי ממכון "מאיר ובוגר ישיבת "מקור חיים". אתמול הגיע שרקי לאולם האירועים בו התקיים כנס מנכ"לי משרדי הממשלה, ואף על פי שהחזיק בתעודות הכניסה - הובילו אותו המאבטחים לחדר צדדי וערכו עליו בדיקה גופנית.

על פי הדיווח באתר "אייס", המאבטחים הפשיטו את מכנסיו, והפרידו בינו לבין חפציו האישיים. מכשיר ההקלטה שלו פורק, כשגורמי האבטחה טענו כי "יש לנו אינדיקציה עליך". הוא שוחרר לאירוע רק לאחר כ-40 דקות.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "במהלך בדיקה שגרתית של הכתב בכניסה לאירוע, התריע אחד מאמצעי הבידוק הטכנולוגים. הדבר הוסבר לכתב ובהתאם לכך נשאל לגבי חומרים מסוימים אשר היו עשויים לגרום לאינדיקציה מסוג זה. לאור זאת נתבקש הכתב להיבדק באופן קפדני יותר. לאחר שהתייעץ עם המערכת שלו, נבדק הכתב כמקובל ובהתאם לנהלים. כל התהליך ארך לכל היותר 20 דקות".