מייסד סקייפ למען הכשרת רבני קהילות

איש העסקים היהודי אוסטרלי קווין ברמייסטר, החליט לממן מכיסו סדרת הכשרות מקצועיות לאיגוד רבני קהילות. "מקווה שהשפעה תתרחב ותגיע גם לקהילות שרחוקות כיום מתורה ומצוות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/02/17 15:47 כז בשבט התשעז

מייסד סקייפ למען הכשרת רבני קהילות
אגוד רבני קהילות, צילום: אגוד רבני קהילות

איש עסקים יהודי אוסטרלי החליט לתמוך בסדרת הכשרות מקצועיות לרבני בתי כנסת וקהילות שיקבלו כלים מקצועיים לעסוק גם בדיני נפשות כמו אלימות בתוך המשפחה והקהילה, פגיעות מיניות ועוד.

קווין ברמייסטר שנמנה עם מייסדי ומקימי "סקייפ" ביקר השבוע בארץ והודיע כי יתמוך במיזם של איגוד רבני הקהילות הפועל בדרכו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל. בנוסף להכשרה הלכתית כגון הלכות חופה, שימוש בהלכות מראות וכלים מעשיים לפסיקה בדיני כשרות, הרבנים יקבלו כלים מקצועיים נוספים שיסייעו להם בתפקידם. הרבנים ילמדו קורסי גישור ופישור, שלום בית, טיפול במקרי קצה כמו אלימות בתוך המשפחה והקהילה, פגיעות מיניות ועוד, רטוריקה ושיח אישי, ליווי כלכלי למשפחות מעוטות יכולת, עבודה בזירה תקשורתית וציבורית, ועוד.

ברמייסטר החליט לקחת את ההכשרה על כתפיו ובפגישה שערך עם רבני איגוד רבני הקהילות אמר כי "השאיפה והציפייה שלי הם שהחזון שלכם כרבני קהילות שכעת משפיע רק על חברי הקהילות שלכם, יבוא לידי ביטוי בציבורית הישראלית, כך שההלכה היהודית והחוק הישראלי יתחברו, ואתם תהיו אלה שמובילים את המהלך. אני מקווה שהשפעה שלכם תלך ותתרחב ותגיע גם לקהילות שרחוקות כיום מתורה וממצוות".

בריימיסטר שהיה גם מבעלי תוכנת שיתוף הקבצים הפופולרית "קאזה", מגלה בשנים האחרונות עניין רב ביהדות, ורואה שליחות לסייע ולתרום בהפצתה. מיזם ההכשרה מהווה נדבך נוסף בפעילותו הפילנטרופית ברוח היהדות. מיזם מפורסם של בריימיסטר הוא תכנית "Jerusalem 5800", שמטרתה להפוך את ירושלים למרכז תיירותי עולמי בטווח של 30 שנה.

(צילום: איגוד רבני קהילות)

הרב עמיחי אליהו מנכ"ל איגוד רבני הקהילות אמר בתגובה כי "האיגוד שם לו למטרה להכשיר את הדמויות התורניות שינהיגו את עם ישראל בדור הבא. אנו זוכים ללוות למעלה מ100 רבנים בדרכו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. ברוך ה' מעגלי ההשפעה הולכים ומתרחבים. ההירתמות של קווין למען הכשרת הרבנים מדהימה. הציפייה שלו לגאולה לא נשארת רק בסידור התפילה אלא מתבטאת בפעילות מתמדת".

אריה קינג שחיבר בין בריימיסטר לאיגוד רבני הקהילות מסר: "כחבר במועצת העיר ירושלים, וכמי שדואג לעתידה ומעמדה של הרבנות בארץ, אני שמח שישנו שיתוף פעולה בין מיזם "חזון ירושלים 5800" ו"חזון לרבנות", שיתוף פעולה שבמסגרתו קיים שיתוף פעולה בין גווני הרבנות בארץ, בתקווה שכך נקרב את הגאולה ואת בניינה של ירושלים".