מיזם משותף של דתיים וחילונים: ספריות בתחנות האוטובוס

תלמידי בית ספר המשותף "בראשית" בנימינה-גבעת עדה, חילונים ודתיים, הפיקו מיזם חדשני: "קוראים מבראשית" – ספריות בהשאלה חופשית ברחבי העיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/17 16:39 ה בטבת התשעז

מיזם משותף של דתיים וחילונים: ספריות בתחנות האוטובוס
צו פיוס, צילום: צו פיוס

במסגרת המיזם הקהילתי יוצבו 30 ספריות ברחבי המועצה בנימינה גבעת עדה, בתחנות אוטובוסים, גני שעשועים ופארקים

המיזם נולד בבית הספר לפני כשנה, בשיתוף פעולה עם הספרייה הציבורית בבנימינה, מתוך אהבת הקריאה. תלמידי ביה"ס הגישו בקשה לשותפות לקיימות אזורית ברמת הנדיב, וזכו בתמיכה כספית ומקצועית להקמה.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הוא עידוד קריאה באמצעות הוצאת הספרים אל מחוץ לספריה ומיקומם בשטחים ציבוריים.

במסגרת המיזם הוקמו כ- 30 ספריות קהילתיות בתחנות אוטובוס בבנימינה ובגבעת עדה, ובמקומות מרכזיים נוספים כגון גני שעשועים, מתנ"ס בנימינה, דואר המשמשים את כלל תושבי המועצה. הספרים יהיו בעברית ובאנגלית, ובהתאמה לקהל היעד בכל ספריה (נוער, הורים וילדים, מבוגרים). העוברים והשבים יוכלו לשאול ספרים לביתם, או לשבת לקרוא בהם בתחנות.

(צילום: צו פיוס)

לצורך הקמת הספריות, ביצעו התלמידים שימוש חוזר בחומרים קיימים כמו ארגזי חלב והפכו אותם למוצר חדש. דבר זה תואם את התפיסה הבית-ספרית של התלמיד כחלק ממעגל סביבתי, אנושי ופיזי, רחב וחשוב. מנהלת ביה"ס חני הלוי מסבירה כי חלק מהרעיון בבסיס הספריה הוא לחנך למעורבות ולאחריות, תלמידי ביה"ס "בראשית" יתחזקו את התחנות באופן שוטף, בספריית הרחוב הקרובה למקום מגוריהם.

חני הלוי מנהלת בית הספר בראשית: מיזם "קוראים מבראשית" מעודד תחושת קהילתיות ונתינה, חושף את הילדים, הנוער והמבוגרים, תושבי בנימינה-גבעת עדה, אל עושר עולם הספרים ומהווה קשר ישיר עם ספריית בנימינה.

למיזם יוקם עמוד פייסבוק ואינסטרגם ייעודי ובו ניתן למצוא מידע נוסף כגון: מפת מיקומי הספריות ומידע על פעילויות שונות (שעת סיפור, הפעלות לבני הנוער ועוד).