מחבל התחזה לצלם עיתונות, דקר חייל וחוסל

חייל נפצע באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה שהתרחש בסמוך לקרית ארבע. המחבל, שהתחזה לצלם עיתונות, חוסל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/10/15 13:56 ג בחשון התשעו

מחבל התחזה לצלם עיתונות, דקר חייל וחוסל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חייל צה"ל נדקר בצומת הזית, בכביש חוצה יהודה, הסמוך לקרית ארבע וחברון, ונפצע באורח בינוני בגבו, בפיגוע דקירה שהתרחש סמוך לשעה 14:00.

המחבל, שהתחזה לצלם עיתונות, לבש אפוד עם הכיתוב press ונשא מצלמות. כשהתקרב לחיילים שלף סכין ודקר את החייל. עמיתיו של החייל ירו לעברו וחיסלו אותו. החייל פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

צפו ברגעים לאחר הפיגוע:

[embed]https://www.facebook.com/QudsPress.News/videos/vb.149580705123341/908678369213567/?type=2&theater[/embed]

מדובר בפיגוע הדקירה הראשון מזה יותר מיממה, והוא נעשה במהלך 'יום זעם' שהכריז החמאס. הלילה (ו') המון פלסטיני התגודד סביב קבר יוסף בשכם והצית באמצעות עצים את רחבת הקבר ושביל הגישה אליו. מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית הגיעו למקום והדפו את הפורעים, שמנו כאלף איש, והשיגו שליטה על האש. נזק כבד נגרם לאזור התפילה של הנשים.

הפורעים הגיעו למתחם הקבר והחלו להתפרע בתוכו, תוך שהם מציתים אש ברחבת הקבר. האש התפשטה במהירות, והמתחם כולו נראה כאילו עלה באש. כוחות הביטחון הפלסטינים הגיעו למקום, שללו אפשרות למתפללים יהודיים במקום, והצליחו להדוף את הפורעים.

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את שריפת קבר יוסף והודיע כי יממן את שיפוצו. "מדובר במעשה פסול ולא אחראי", אמר. מנגד, האשים אותו ראש מועצת שומרון יוסי דגן באחריות לאירוע. "זוהי ברבריות של הרשות הפלשתינית והעומד בראשה. מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על "הפרטנר" הזה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר לאלתר את כוחות צה"ל לקבר יוסף. שכן ברור שאם לא כן. אין מי שישמור על נכס צאן הברזל הזה עבורנו. האחריות היא שוב של אבו מאזן, מכחיש השואה, והוא צריך לתת את הדין על כך", אמר דגן.