מחאת הנערים: אלפים עטו חולצות אדומות בדרישה למגר גל הטרור

אלפי נערים ונערות ברחבי הארץ לבשו חולצות אדומות בדרישה למגר את גל הטרור. בצפון, יצאו עשרןץ לצמתים והפגינו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/15 18:40 כד בתשרי התשעו

מחאת הנערים: אלפים עטו חולצות אדומות בדרישה למגר גל הטרור
יאיר בוכניק, צילום: יאיר בוכניק

אלפי נערים ונערות ברחבי הארץ החליטו בצעד כמעט ספונטני לפתוח במחאה בדרישה למגר את גל הטרור, ועטו חולצות אדומות על מנת לסמל את המחאה.

היוזמה החלה ע"י מספר שמיניסטים חברי חבריא ב' של תנועת בני עקיבא מצפון הארץ בקריאה לממשלה לעצור את ההסלמה הביטחונית ואת הדם שנשפך. היוזמה צברה תאוצה בפייסבוק כשהתנועה הובילה את הפעילות בכל הארץ. מאות תלמידים חילוניים ודתיים הצטרפו ליוזמה וצבעו את בית הספר שלהם באדום "צועק".

בדף פייסבוק תחת השם 'מחאת החולצות האדומות', הצהירו המארגנים "המטרה שלנו להגיד באופן ברור שלנו תלמידי ישראל נמאס! נמאס מאבנים שנזרקות. נמאס מיריות שנשמעות. נמאס מתינוקות שנשרפים. לכן יום רביעי נעורר את העם למצב! נגיע חזרה לבתי הספר עם חולצות אדומות! כולנו בלי קשר לימין או שמאל נבוא כמחאה על הדם שנשפך בלי שיעצרו אותו בלי שישימו לזה סוף!".

בצעד יוצא דופן הצטרפו למחאה גם חברי תנועת נוער חילוניות, כדוגמת תנועת 'הנוער העובד והלומד'. "אנחנו לא מוכנים להשלים עם שפיכות הדמים. אנחנו לא מוכנים לגלות סובלנות כלפי כל סוג של טרור. בעוד מספר שבועות נציין את יום הזיכרון לרצח יצחק רבין ז"ל - שם נקרא ביחד שאנחנו למען דמוקרטיה ישראלית חזקה שמאפשרת לכולם לחיות כאן ביחד וללא פחד. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל", נכתב בדף הפייסבוק של התנועה.

במקביל, עשרות חברי חב"ב של מחוז חיפה בתנועת בני עקיבא, מחיפה ועד מעלות, הגיעו אתמול לצומת נהריה, למפגן תמיכה בצה"ל וכוחות הביטחון, במטרה "לחזק את ידי הכוחות בשטח, להזדהות עם אחינו עם ישראל בירושלים וביו"ש, ולדרוש מהנהגת המדינה קבלת החלטות טובות שיגבירו את הביטחון במדינת ישראל".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/107201526706.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/107201518071.mp4[/embed]

צילום: דוברות מחוז חיפה בני עקיבא