מזכ"ל בני עקיבא חושש מהתפרעות פעילי ימין ב"ריקודגלים"

במכתב בהול לקומונריות קרא דני הירשברג לסכל מראש הפרות צפויות של הסדר הציבורי במהלך הצעדה הצפויה ביום ירושלים ו"להבהיר לחניכים את העובדה שיש חילול ה' בהתנהגות בלתי ראיוה"

חדשות כיפה אורי פולק 10/05/12 15:02 יח באייר התשעב

מזכ"ל בני עקיבא חושש מהתפרעות פעילי ימין ב"ריקודגלים"
ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה, צילום: ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה

מזכ"ל תנועת הנוער "בני עקיבא", דני הירשברג, הוציא היום (ה') מכתב בהול לכלל הקומונריות בישראל, כצעד מקדים לבלימת אירועים קיצוניים במהלך צעדת "ריקודגלים" הצפויה ביום ראשון הקרוב.

במכתבו מגנה הירשברג את התנהגותם של צעירים מהימין הקיצוני אשר הפרו את הסדר הציבורי בצעדה שהתקיימה בשנה שעברה, תוך קריאות גנאי נגד הציבור הערבי בירושלים ובתוך כדי עימות עם כוחות הביטחון המאבטחים את הצעדה.

"אני פונה בזאת ומבקש לעשות כל שביכולתנו למנוע אירועים שאינם תואמים את דרכנו, דרכה של תורה - שכל נתיבותיה שלום, ולהבהיר לחניכנו את חשיבות העניין ואת העובדה שיש חילול ה' של ממש בהתנהגות שאינה ראויה", כתב הירשברג לקומונריות.

כפי שדווח בכיפה, אתמול הושג סיכום בין משטרת ישראל לבין מארגני הצעדה, בתיווכו של הרב חיים דרוקמן, לפיו הצעדה תתקיים במתכונתה הקבועה ותעבור דרך שער שכם, הרובע המוסלמי בעיר העתיקה, ותסתיים בכותל.

מוקדם יותר החודש הודיעה המשטרה למארגני הצעדה כי אין בכוונתה לאפשר להם לצעוד במסלולה הקבוע, בשל הפרות הסדר שנרשמו בשנה שעברה, במהלכן נעצרו כ-35 בני אדם.

השנה, בזכות התערבותו של הרב דרוקמן, התחייב הרב התחייב בשם מארגני הצעדה כי הם ישמרו על הסדר הציבורי ויציבו קבוצות מאומנות של סדרנים לאורך מסלול הצעדה. כמו כן ובניגוד לשנה שעברה, הצעדה לא תצא משייח ג'ראח (שכונת שמעון הצדיק - א.פ), אלא ממרכז העיר.