מועלם חזרה לכנסת, בנט ימשיך להחזיק לשכה במשכן

למרות ששולי מועלם חזרה לכנסת, בנט ימשיך להחזיק לשכה במשכן. העלויות הכוללת של החוק הנורווגי: כ-7 מיליון ש"ח

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/10/15 12:57 א בחשון התשעו

מועלם חזרה לכנסת, בנט ימשיך להחזיק לשכה במשכן
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) הושבעה ביום שני כחברת כנסת לאחר התפטרותו בשבוע שעבר של שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) מהכנסת. התפטרותו של בנט באה בעקבות אישורו של "החוק הנורבגי הקטן" המאפשר לשר או סגן שר מכל מפלגה שבה 10 מנדטים ומעלה להתפטר מהכנסת. על פי התכנון צפוי בנט לשוב לכנסת בעוד שנה ובמקומו יתפטרו השרים שקד או אריאל.

חברת הכנסת שולי מועלם כיהנה במשך שתי שנות כהונתה של הקדנציה הקודמת של הכנסת. עם פרישתה מהכנסת בסוף מארס 2015 קיבלה דמי הסתגלות בגובה של 40 אלף שקל. כעת, חצי שנה לאחר שפרשה, הכללים מאפשרים לה לחזור לכנסת בלא להחזיר את מענק ההסתגלות. כמובן שמדובר בכסף קטן יחסית עבור חצי שנה שבה לא קיבלה משכורת ונאלצה "להמתין על הגדר" לאישור החוק הנורבגי.

החוק הנורבגי עולה למדינה לא מעט, חלקו הקטן 125 אלף שקל בשנה (כלומר כחצי מיליון שקל עד לסוף הקדנציה במידה ותושלם) מגיע לשרים המתפטרים, בשל העובדה שהם ימשיכו לקבל מהכנסת את התקציב ליצירת קשר עם הציבור. כך ימשיך בנט, לדוגמא, להיות זכאי לתקציב בסך של 25 אלף שקל בשנה.

בנוסף, הכנסת תממן את עלות הלשכות החדשות של הח"כים הטריים, תוספת עלות לכנסת של 5 ח"כים חדשים במקומם של השרים או סגן השר שיתפטרו תגיע ל-6.5 מיליון שקל (לפי 1.3 מיליון שקל לח"כ לשנה).

גם ביתר מפלגות הקואליציה נערכים לכניסתם של ח"כים חדשים בעקבות חקיקת "החוק הנורבגי הקטן". בכולנו צפוי להתפטר לאחר אישור התקציב משה כחלון ובמקומו ייכנס הח"כ לשעבר אכרם חסון. בש"ס יתפטר אריה דרעי עבור מקומו של ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי ומטעם יהדות התורה צפוי להתפטר סגן שר החינוך מאיר פרוש כדי להכניס את ח"כ לשעבר יעקב אשר לכנסת. בליכוד טרם הוחלט מי יתפטר מהכנסת על מנת שאמיר אוחנה הממוקם במקום ה-32 ברשימת הליכוד - יושבע לכנסת.