מו"ל הארץ כינה ציוץ של עצמו "מטורלל"

מו"ל ה'ארץ' הצדיק בחשבון הטוויטר שלו, את מאמרו של רוגל אלפר שטען שמשפחת גולדין לוקה בשגעון גדלות. לאחר מכן הוא מחק את הציוץ וכינה אותו "מטורלל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/02/17 13:37 יג בשבט התשעז

תומך בקבורת ישראל או מכנה את הכמיהה אליה כ"שגעון גדלות"? עורך 'הארץ' עמוס שוקן, עדיין לא החליט. מוקדם יותר היום (חמישי) הצדיק שוקן מאמר משתלח של רוגל אלפר במשפחת גולדין, זמן קצר לאחר מכן הוא כבר מחק את הציוץ.

הבוקר פרסם העיתונאי רוגל אלפר מאמר ב'הארץ' בו הוא משתלח במשפחת גולדין, תוך שהוא מכנה את מאמצי המשפחה להשבת בנם הנעדר, כ-"שגעון גדלות".

מבקר הטלויזיה של "הארץ", רוגל אלפר, פרסם הבוקר מאמר שבו כינה את התנהלותה של המשפחה כ"שגעון גדלות". "תסמונת גולדין", כתב אלפר, "כבר נצפתה באולפני טלוויזיה מספר פעמים מאז 'צוק איתן'. מדובר בדיסוננס קוגניטיבי שמתאפיין בכך שהדובר חדל להבחין בין המתים לחיים ומתרעם על כך שאין המת זוכה ליחס של חי. המצוקה שלו נוכח המציאות בלתי נמנעת, שכן המדינה מתייחסת אל החי־בעיני־הלוקה־בתסמונת כאל מת; ואילו הלוקה בתסמונת תובע שהמת יקבל יחס של חי".

הוריו של הדר גולדין הי"ד, לא אהבו את המאמר ופנו לשוקן דרך הטוויטר תוך שהם אומרים כי "רוגל אלפר במופע מביך של דמגוגיה. אינו מכיר את ערכי צה"ל לערבות הדדית, לא מפקירים חיילים בשטח. שלושת הדתות חותרות להבאת המת לקבורה ראויה". בני הזוג גולדין שאלו את עורך הארץ: "האם לדעתך לרצות בקבורה ראויה לבננו זו ההגדרה ל'שיגעון גדלות'?".

שוקן מצידו השיב במילה חדה אחת שלא משתמעת לשתי פנים: "בהחלט". שמחה ולאה גולדין זעמו על תשובתו ומידכתבו שהם "מאמינים שאם הדר גולדין היה פלסטיני עמירה הס וגדעון לוי היו נאבקים להחזרתו לקבורה גם מעל גבי עיתון הארץ!".

כשבן כספית שאל את שוקן האם מטורלל השתלט לו מכשיר הסלולר, ענה לו שוקן: "מחקתי את הציוץ הבאמת מטורלל, שכתבתי מבלי שקראתי עד הסוף את השאלה של גולדין. השאיפה להביא לקבר ישראל את הדר ואת אורון מוצדקת לחלוטין ואני תומך בה".