מוכן לקריאה שלישית: חוק שימנע תקני שירות לאומי מארגוני שמאל

וועדת העבודה והרווחה אישרה היום את הצעת החוק שתבטל את תקני השירות הלאומי לארגונים שעיקר מימונם ממדינות זרות. ח"כ אמיר אוחנה: "לא ייתכן שאנו בעצמנו נספק כח אדם מסובסד לארגונים הפועלים למען אינטרסים של מדינות זרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/17 18:15 ט באדר התשעז

מוכן לקריאה שלישית: חוק שימנע תקני שירות לאומי מארגוני שמאל
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

הבוקר (ג') העבירה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת את הצעת החוק של יושב ראש ועדת המשנה לכ"א בצה"ל, ח"כ אמיר אוחנה, שמטרתה להביא לביטול התקנים של השירות הלאומי-אזרחי בארגונים שעיקר מימונם מגיע מממשלות זרות, כדוגמת ארגון "בצלם" ברוב של 7 ח"כים ללא מתנגדים. הצעת החוק צפויה לעבור במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית בשבועות הקרובים במסגרת הצעת החוק הממשלתית בנושא.

הצעת החוק אותה מוביל ח"כ אוחנה ושזכתה לתמיכתו של ראש הממשלה מבקשת לשים סוף לתופעה בה גופים היוצאים נגד המדינה נהנים מפירותיה דרך קבלת תקני שירות לאומי וכן לדאוג לכך שהשירות הלאומי-אזרחי שמדינת ישראל מממנת, לא יתאפשר בגופים אשר עלולים להוות חלק מהמאבק הפוליטי הבינ"ל במדינת ישראל, באמצעות המימון המוזרם על ידי ממשלות זרות לעמותות ישראליות שונות לתועלתן אלא אם באישור השר הממונה על השירות הלאומי אזרחי.

לדברי יוזם הצעת החוק, ח"כ אמיר אוחנה: "מטרת החוק היא לחזק את המערכת החיסונית של מדינת ישראל. לא ייתכן שאנו בעצמנו נספק כח אדם מסובסד לארגונים הפועלים למען אינטרסים של מדינות זרות, מציגים את מדינת ישראל כפושעת מלחמה, מגנים על גדולי הטרוריסטים ומוציאים את דיבתם של חיילי צה"ל המגנים על כולנו לילות כימים. מברך את חברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ואת היושב בראשה, ח"כ אלי אלאלוף, שתמכו בהצעת החוק וקידמו אותה צעד נוסף קדימה אל עבר ספר החוקים של מדינת ישראל. מציע ל'בצלם' להתחיל לחפש מקורות אחרים שיספקו להם כח אדם".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג, אשר תנועתו הובילה את המאבק בסוגיית תקני השירות הלאומי לארגונים שעיקר מימונם ממשלות זרות אמר לאחר אישור הצעת החוק בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות כי: "הצעת חוק זו תשים סוף למציאות האבסורדית בה ארגונים אשר עיקר מימונם מממשלות זרות, מנצלים לתועלתם ולרעת המדינה הטבות המסובסדות על ידי משלם המיסים הישראלי. אישורה של הצעת החוק מעבירה מסר חשוב לכלל הגורמים המבקשים להשתמש בדמוקרטיה הישראלית כדי לפגוע בה מבפנים". פלג הדגיש כי: "תם עידן 'מדינה מממנת עוכריה'".