מודיעין: דרישה לבטל הקצאה לבית כנסת

עיריית מודיעין נדרשת על ידי חבר המועצה לבטל הקצאה של מגרש לצורך בית כנסת בטענה כי ישנם באזור בתי כנסת רבים. העירייה: אחוז התושבים הדתיים בשכונה כפול מהמתוכנן מראש

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/06/15 14:47 א בתמוז התשעה

מודיעין: דרישה לבטל הקצאה לבית כנסת
cc by Zivya, צילום: cc by Zivya

דרישה לביטול הקצאת שטח לבית כנסת בשכונת מוריה במודיעין. לטענת אבי אלבז, חבר האופוזיציה בעירייה יש באזור בתי כנסת רבים מידי, כך פורסם ב'ידיעות מודיעין'.

ההתנגדות החלה לאחר פרסום שלט על ידי העירייה שהוצב במגרש המדובר ובו כוונתה להקצות חלק מהמגרש ברחוב יעל הגיבורה פינת אסתר המלכה לצורך הקמת בית כנסת בשטח של עד 500 מ"ר. עוד נכתב במודעה כי עמותת "ניצוץ הקדושה - מודיעין", הביעה התעניינות בשטח, וכי מי שיש לו התנגדויות, מוזמן להגיש אותן תוך 45 יום. לשלט קדמה הודעה שפורסמה בחודש מרץ השנה על הכוונה להקצות את השטח להקמת בית כנסת.

השבוע פנה אלבז לראש העירייה במכתב שבו הוא יוצא נגד הכוונה להקצות את השטח להקמת בית כנסת. לטענתו, העירייה מקצה מגרש לבית כנסת נוסף, כשעל מגרש אחר מעבר לכביש קיימים כבר שלושה בתי כנסת, ובתי כנסת נוספים קיימים ברחובות הסמוכים למגרש.

"בית המשפט המחוזי ברחובות קבע בין היתר, כי צרכי הציבור למועדון תרבות ולגני ילדים אינם נופלים בחשיבותם מצרכים למבני דת", טוען אלבז במכתב. "בית המשפט החליט כי השימוש במגרש לצורך בניית מבנה ציבור ייעשה רק לאחר שייערך סקר צרכים וייבחנו חלופות, הכול מתוך שקיפות ציבורית. האם קיים מסמך המפרט את סקר הצרכים של תושבי שכונת מוריה?".

לטענתו, הקצאת המגרש לצורך בתי כנסת פוגעת בציבור החילוני ש"מצפה ומייחל לכך שהעירייה ומשרד השיכון יבנו בשכונות העיר מרכזי תרבות קהילתיים עבור כל תושבי העיר, מוסד אקדמי, מוזיאון, קונסרבטוריון, הקמת בניין עירייה חדש, ועוד. זה מה שיביא תעסוקה ותרבות עשירה לעיר".

העירייה מסרה בתגובה: "כפי שהוסבר לחבר המועצה, הנהלת העיריה דנה בנושא מבני ציבור. בדיון עלה כי התכנון הבסיסי של שטחים לבתי כנסת בעיר הוא על פי יחס של כ־25 אחוז תושבים דתיים בשכונה. כידוע, בשכונת מוריה האוכלוסייה הדתית מהווה מחצית מכלל התושבים, דבר המצריך שטח נוסף להקמת בית כנסת, כפי שאושר על ידי ועדת תכנון ובנייה".